گام هایی برای جهانی شدن کاروانسراهای تاریخی خراسان جنوبی

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی مسئول حریم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از تهیه حریم سه کاروانسرای تاریخی خبر داد.

گام هایی برای جهانی شدن کاروانسراهای تاریخی خراسان جنوبی

پریسا جمشیدی، روز گذشته 8 آبان با اشاره به گام هایی برای جهانی شدن کاروانسراهای تاریخی استان، اظهار کرد: حریم کاروانسراهای چهل پایه، خان و ده محمد شهرستان طبس تهیه شد.

به گزارش خبرنگاران، مسئول حریم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: بناهای مذکور از جمله، کاروانسراهای پیشنهادی ثبت جهانی هستند که ارزیاب یونسکو از آن ها بازدید کرده است؛ این بناها در روستاهای ده محمد و خان قراردارد و چهل پایه در جهت خراسان جنوبی به راور کرمان قرار گرفته است. قدمت این بناها به دوره قاجاریه برمی گردد.

جمشیدی گفت: به منظور حفظ منظر و بافت پیرامون کاروانسراها و نظارت بر ساخت و سازهای اطراف بنا، حریم آنها از طریق اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهیه شد.

وی با بیان اینکه کاروانسراها بناهایی هستند که برای استراحت کاروان ها در جهتها و جاده های مختلف ساخته شده اند، یادآور شد: تا به امروز 23 کاروانسرا در خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1679

به "گام هایی برای جهانی شدن کاروانسراهای تاریخی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام هایی برای جهانی شدن کاروانسراهای تاریخی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید