7 ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF

به گزارش تور اروپا ارزان، دیگر فرقی نمی کند که برای تحصیل باشد یا کار، خواندن تک تک صفحات فایل های حجیم PDF برای پیدا کردن یک اطلاعات خاص، کار بسیار خسته کننده ای به نظر می رسد. اما با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که به سوالات شما از متن PDF پاسخ می دهند، می توانید به راحتی زمان جستجوی اطلاعات خاص را کاهش دهید. در این مطلب 7 ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با فایل های PDF را معرفی می کنیم که برای کارهای مختلف می توانند به شدت کاربردی باشند.

7 ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF

AskYourPDF

AskYourPDF یک ابزار مبتنی بر ChatGPT است که به شما امکان می دهد فایل های PDF را آپلود نموده و ظرف چند دقیقه اطلاعات مرتبط را دریافت کنید. پس از آپلود اسناد خود، می توانید هر سوالی در خصوص هر بخش از PDF بپرسید و پاسخی کوتاه و مرتبط دریافت کنید.

با استفاده از تکنیک های مختلف برای راهنمایی هوش مصنوعی، مانند مشخص نقش معلم برای آن، می توانید از AskYourPDF برای درک موضوعات پیچیده ای که در فایل شما مورد بحث قرار گرفته است، استفاده کنید. علاوه بر فایل های PDF، می توانید انواع دیگری از فایل ها از جمله PPT، TXT، CSV و موارد دیگر را نیز آپلود کنید.

بعلاوه می توانید تبادل نظری خود را برای مراجعات بعدی به صورت PDF خروجی بگیرید. به همین ترتیب، گزینه ای برای به اشتراک گذاشتن یک لینک منحصر به فرد وجود دارد که به دیگران امکان می دهد با سند آپلود شده شما تبادل نظر نمایند. مطمئن باشید که تاریخچه تبادل نظری شما برای آنها نمایش داده نخواهد شد.

AskYourPDF دارای دو نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان از فایل هایی تا حجم 15 مگابایت پشتیبانی می نماید و مکالمات را به یک مورد در روز محدود می نماید. اشتراک های پولی از 11.99 دلار در ماه آغاز می شوند و پشتیبانی OCR و محدودیت حجم فایل بیشتری را ارائه می دهند.

با اینکه AskYourPDF به خوبی کار می نماید، برای دستیابی به برترین نتایج باید یاد بگیرید که سوالات (Prompts) مؤثری را برای آن بنویسید.

ChatPDF

ChatPDF یک ابزار کارآمد دیگر است که به شما امکان می دهد با فایل های PDF خود به چت کنید. برای آغاز کار، می توانید یک فایل PDF را از دستگاه خود بارگذاری کنید یا به وسیله یک URL آن را راهی این ابزار هوش مصنوعی کنید. ChatPDF از فناوری GPT 3.5 بهره می گیرد و از زبان های مختلفی پشتیبانی می نماید. اگرچه این ابزار قادر به خواندن تصاویر درون فایل های PDF نیست، اما تا حدودی می تواند داده های جدولی را درک کند. بعلاوه، ChatPDF سابقه مکالمات شما را ذخیره نموده و امکان خروجی گرفتن از آن ها را فراهم می نماید. مشابه با AskYourPDF، این ابزار نیز قابلیتی برای به اشتراک گذاشتن اسناد به وسیله لینک دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که پاسخ های ChatPDF ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که در فایل بارگذاری شده وجود ندارد، بنابراین لازم است صحت و سقم پاسخ ها را به دقت آنالیز نمایید. ChatPDF دارای دو نوع سرویس رایگان و پولی است. حساب رایگان ChatPDF محدودیت هایی در میزان فایل (تا 120 صفحه) و تعداد بارگذاری اسناد (دو بار در روز) دارد. ارتقای حساب به نسخه پلاس ChatPDF (با پرداخت ماهانه 11.99 دلار) این محدودیت ها را رفع می نماید.

Documind

برترین قابلیت Documind این است که به شما امکان جستجوی اطلاعات از چندین فایل PDF به صورت همزمان را می دهد. به همین دلیل به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای چت با PDF جذابیت زیادی دارد. ابتدا، این ابزار به شما اجازه می دهد تا اسناد خود را به صورت جداگانه یا به صورت عمده بارگذاری کنید. سپس، می توانید به داشبورد مراجعه نموده و آغاز به پرسیدن سوال کنید. Documind تمام اسناد را برای یافتن پاسخ اسکن می نماید. علاوه بر اینکه به شما امکان یافتن اطلاعات خاص از فایل های PDF خود را می دهد، Documind بعلاوه می تواند خلاصه ای از اسناد طولانی ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب Documind این است که می توانید با آپلود فایل های PDF، چت بات اختصاصی خود را بسازید و آن را به وب سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید از آن به عنوان نماینده پشتیبانی مشتری خود استفاده کنید. البته، شما بعلاوه می توانید به صورت داخلی در تیم خود از آن استفاده کنید. با این حال، Documind یک اعتبار رایگان در اختیار شما قرار می دهد که معادل یک سوال است، بنابراین مطمئن شوید که سوال مهمی باشد. برای دسترسی به امکانات بیشتر، باید به نسخه Premium+ ارتقا دهید که هزینه آن 19.93 دلار در ماه است و دسترسی API را نیز ارائه می دهد.

LightPDF

LightPDF مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند را برای تبدیل، محافظت و ویرایش فایل های PDF ارائه می نماید که شامل یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای مطالعه و استخراج اطلاعات از این نوع فایل ها نیز می گردد. این ابزار به شما امکان می دهد تا به سرعت به سوالات خود در خصوص محتوای PDF پاسخ داده و خلاصه ای از آن، لیست مطالب و جداول را به طور اتوماتیک ایجاد کنید. یکی از ویژگی های کاربردی LightPDF، نمایش شماره صفحه فایل است که در آن اطلاعات استخراج شده اند تا بتوانید به سرعت صحت آن را آنالیز کنید.

به وسیله تنظیمات، می توانید زبان را تغییر داده یا به حالت دقیق تر یا خلاقانه تر سوئیچ کنید. LightPDF فقط به PDF محدود نمی گردد؛ این ابزار از فایل های Excel، Word و PPT نیز پشتیبانی می نماید. برای آپلود فایل های PDF با بیش از 100 صفحه یا فایل های با فرمت های غیر از PDF، باید به نسخه اشتراکی ارتقا دهید. اگرچه LightPDF به طور کامل در مرورگر وب کار می نماید، اما دارای برنامه های موبایل و دسکتاپ هم هست.

PDF.ai

این ابزار رابط کاربری ساده و مفیدی دارد. محیط PDF.ai به دو ستون تقسیم می گردد. در یک ستون، سند شما نمایش داده می گردد و در ستون دیگر، چت بات واقع شده است. بعلاوه، می توانید به وسیله داشبورد به تمام اسناد بارگذاری شده و تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشید. PDF.ai در پاسخ های خود، منبع (شماره صفحه فایل) را ذکر می نماید و با کلیک روی آن، مستقیماً به همان صفحه راهنمایی می شوید. علاوه بر این، امکان تنظیم نمایش و بزرگ نمایی فایل برای آنالیز مستقیم سند نیز وجود دارد.

حساب رایگان PDF.ai تنها امکان بارگذاری یک فایل PDF را فراهم می نماید؛ بنابراین، بیشتر برای تست مناسب است. با پرداخت هزینه ماهانه 17 دلار، می توانید تا 100 سند بارگذاری کنید و ماهانه 5000 سوال بپرسید. PDF.ai بعلاوه دارای یک افزونه برای مرورگر کروم است. با وجود هزینه اشتراک، PDF.ai ابزاری عالی و کاربرپسند برای چت با PDF محسوب می گردد؛ به خصوص برای افرادی که ترجیح می دهند خودشان روی سند مرور داشته باشند و صرفاً به هوش مصنوعی تکیه ننمایند.

Humata

اگر در پی ابزاری برای تیم خود هستید، Humata شاید برترین گزینه باشد. این ابزار امکان سازماندهی فایل ها در پوشه ها، دسترسی مبتنی بر نقش و استفاده از رمزگذاری 256 بیتی SHA را فراهم می نماید. Humata این امکان را به شما می دهد که پاسخ ها را از چندین فایل با هم ترکیب کنید و برای چت کردن با PDF با چالش های کمتری روبرو شوید. بعلاوه، به پاسخ ها مراجع قابل کلیک اضافه می نماید و قسمتی از سند را که پاسخ از آنجا استخراج شده است، برجسته می نماید.

Humata محدودیتی برای میزان فایل در نظر نمی گیرد و (به جز در پلن رایگان) اجازه می دهد سوالات نامحدودی بپرسید. با این حال، تعداد صفحاتی که می توانید هر ماه تجزیه و تحلیل کنید، محدود است و برای هر صفحه ای که از این محدودیت عبور کند، باید هزینه 0.01 تا 0.02 دلار بپردازید. این ابزار از انواع مختلف فایل ها از جمله PDF، DOCX و PPT پشتیبانی می نماید. با پلن تیم ها، می توانید از قابلیت OCR آن برای پرسیدن سوال از اسکن های PDF استفاده کنید. بعلاوه، امکان بارگذاری فایل در Humata و جاسازی چت بات سفارشی خود در هر وب صفحه ای وجود دارد. پلن رایگان به شما اجازه می دهد تا 60 صفحه بارگذاری کنید و 10 سوال بپرسید، در حالی که پلن های پولی از 9.99 دلار در ماه آغاز می شوند. بعلاوه، یک پلن 1.99 دلاری برای دانشجویان وجود دارد.

Bunni

اگر مدل پرداخت به ازای مصرف را ترجیح می دهید، Bunni گزینه ای عالی است. این ابزار امکان بارگذاری چند سند و چت کردن همزمان با چند PDF را فراهم می نماید. Bunni با هر پاسخ، چندین مرجع ارائه می دهد تا بتوانید اطلاعات را به درستی آنالیز کنید. این ابزار از چندین زبان پشتیبانی می نماید و بعلاوه می تواند اسناد PDF را برای شما خلاصه کند.

با پلن رایگان، 20 اعتبار دریافت می کنید و می توانید فایل هایی تا حجم 5 مگابایت بارگذاری کنید. خرید اعتبار، محدودیت حجم فایل را تا 20 مگابایت افزایش می دهد. اعتبارات بسته به حجم بسته بندی، بین 0.02 تا 0.08 دلار هزینه دارند. با این حال، Bunni با وجود اینکه ابزاری کارآمد است، قادر به خواندن اسکن های PDF یا داده های جدولی نیست و بنابراین برای چت با PDF با محدودیت روبرو می شوید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 خرداد 1403 بروزرسانی: 1 خرداد 1403 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2110

به "7 ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید