800 بیمار مرگ مغزی در خراسان رضوی اهداء عضو داشته اند

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، دکتر ابراهیم خالقی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه طی سال های گذشته فرهنگ سازی خوبی در زمینه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به انجام رسیده به صورتی که از ابتدای امسال 65 خانواده با اهدای عضو بیماران خود موافقت نموده اند.

800 بیمار مرگ مغزی در خراسان رضوی اهداء عضو داشته اند

وی اضافه کرد: مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه از سال 80 در مشهد راه اندازی گردیده است و در مجموع 17 سال گذشته 800 بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرحله اهدای عضو رسیده است که از این تعداد به 3 هزار و دو نفر عضو پیوندی اهدا گردیده است.

مسئول واحد فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر میزان اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر در دانشگاه مشهد به عدد 20 رسیده است که این امر نشان دهنده این است که اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در میان مردم شناخته گردیده است و رسانه های گروهی در این مهم نیز نقش موثری داشته اند.

خالقی گفت: اهمیت اهدای عضو زمانی تعیین می گردد که بدانیم متاسفانه عده ای از افراد دچار نارسایی عضو کبد، کلیه، قلب، ریه جان خود را به دلیل نبود عضو اهدایی از دست می دهند.

وی تاکید نمود:از مجموع 65بیمار مرگ مغزی در امسال به 63 بیمار کلیه، 35 بیمار کبد، 74 بیمار قرنیه، 41 بیمار پوست، 7 بیمار قلب، یک بیمار به صورت همزمان کلیه و کبد و یک بیمار به صورت همزمان کبد و پانکراس اهدا گردیده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدتصریح کرد:کارگروهی در برخی بیمارستان های دانشگاه شکل گرفته است که به شناسایی بیماران مرگ مغزی و معرفی بیمارانی که دارای سطح هوشیاری پایین هستند می پردازد که این مهم ما را در ارتقای آمار اهدای عضو یاری می نماید.تیم های تشخیص، تائید و نگهداری بیمار مرگ مغزی، آماده سازی گیرنده ارگان اهدایی، نگهداری از بیمار دریافت کننده عضو پس از عمل پیوند و غیره همه در موفقیت حوزه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 192

به "800 بیمار مرگ مغزی در خراسان رضوی اهداء عضو داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 بیمار مرگ مغزی در خراسان رضوی اهداء عضو داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید