آمادگی برای پخش سریال ها و فیلم های ایرانی در شبکه های تلویزیونی عمان

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران: وزیر ارشاد در دیدار با وزیر اطلاع رسانی عمان از آمادگی ایران برای پخش بعضی فیلم ها و سریال های ایرانی دوبله شده به عربی در شبکه های کشور عمان اطلاع داد.

آمادگی برای پخش سریال ها و فیلم های ایرانی در شبکه های تلویزیونی عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی کشور عمان صبح امروز یکشنبه 17 شهریور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید و وزرای فرهنگ ارشاد ایران و اطلاع رسانی عمان بر گسترش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای تاکید کردند.

جنتی در ابتدای این دیدار گفت: این اولین سفر یک مقام بلندمرتبه کشور خارجی پس از روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران است و قطعا نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

جنتی حسن همجواری میان دو کشور را ناشی از مناسبات و پیوندهای دیرینه فرهنگی، هنری و رسانه ای میان ایران و عمان دانست و ابراز امیدواری کرد سفر وزیر اطلاع رسانی عمان به ایران موجب تقویت روابط دو کشور گردد.

وزیر ارشاد از وزیر اطلاع رسانی عمان خواست تا شرایطی مهیا کند که زمینه برای اعزام گروه های موسیقی، سینما و سایر هنرمندان در جشنواره سالانه مسقط فراهم گردد.

جنتی همچنین به ظرفیت های خوب رسانه ای و مطبوعاتی کشور ایران اشاره نمود و از آمادگی سردبیران و مدیران مسئولان مطبوعات ایران برای حضور در نمایشگاهی در عمان و فعالیت مشترک میان رسانه های دو کشور اطلاع داد.

وی همچنین از آمادگی ایران برای شرکت در نمایشگاهی در زمینه اطلاع رسانی میان دو کشور به صورت مشترک در تهران یا مسقط سخن گفت و پیشنهاد کرد شرایط برای سفر خبرنگاران، مطبوعات و خبرگزاری های ایران به عمان مهیا گردد که این خبرنگاران با تهیه گزارش از دستاوردها و مسائل کشور عمان این اطلاعات را به مردم کشورمان انتقال دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار از آمادگی ایران برای پخش بعضی فیلم ها و سریال های ایرانی که به زبان عربی دوبله شده اند در شبکه های کشور عمان اطلاع داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بعضی تحولات و مسائل منطقه اشاره نمود و گفت: متاسفانه امروز در بسیاری از کشورهای منطقه اختلافات طایفه ای وجود دارد و در این میان بعضی کوشش دارند بر این اختلافات دامن بزنند. جریانات تکفیری و بخصوص القاعده کوشش می نمایند به وسیله تبلیغات ماهواره ای و اینترنت بین مردم منطقه اختلاف ایجاد نمایند.

جنتی به شعار دولت یازدهم اشاره نمود و گفت: اعتدال همیشه محور فعالیت های دولت است و اعتدال از منظر رئیس جمهور به معنای قانونگرایی، عقلانیت، تدبیر و میانه روی است.

وی گفت: شرایطی که امروز در بعضی از کشورهای منطقه همچون سوریه، مصر و بحرین وجود دارد ناشی از تندروی هایی است که صورت می گیرد.

در ادامه این نشست وزیر اطلاع رسانی عمان نیز ضمن تشکر از این دیدار با تبریک انتخابات اخیر ریاست جمهور و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران گفت: پیوندها و شرایط دو کشور ایران و عمان عمیق و خوشبختانه رو به گسترش است. این پیوندها با رفت و آمد سران دو کشور مستحکم تر شده و بر آنها تاکید شده است. ما بر این باوریم که اینگونه رفت و آمدها روابط بین دو کشور را تقویت می نماید.

وی به روابط رسانه ای بین دو کشور اشاره نمود و گفت: در سال 2000 توافقنامه ای میان خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری عمان منعقد شد که اکنون نیز مفاد آن در حال اجراست.

منصور الحسنی در انتها به صورت رسمی از علی جنتی برای سفر به عمان دعوت کرد و گفت: از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در کشورمان استقبال می کنم.

در این دیدار مدیر کل اطلاع رسانی عمان، مدیر خبرگزاری عمان، مدیر اطلاع رسانی خارجی و روزنامه نگاری از روزنامه عنوان، وزیر اطلاع رسانی کشور عمان را همراهی می کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 426

به "آمادگی برای پخش سریال ها و فیلم های ایرانی در شبکه های تلویزیونی عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای پخش سریال ها و فیلم های ایرانی در شبکه های تلویزیونی عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید