از آخرین شرایط ذخایر دارویی تا مدارس سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش تور اروپا ارزان، جلب سرمایه گذار برای احداث بخش غربی خط 10 مترو، واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر، واریز تا یک میلیون تومان به حساب مددجویان سیل زده بهزیستی، تناقضات قانونی بین پرداخت وام ازدواج و ازدواج بچه ها، چگونه باران های سیل آسا را هدر ندهیم؟ و... عناوین بعضی از اخبار پربازدید اجتماعی خبرنگاران طی امروز (28 دی ماه) هستند.

از آخرین شرایط ذخایر دارویی تا مدارس سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، امروز شنبه (28 دی ماه) بیش از 50 خبر در زیرسرویس های اجتماعی خبرنگاران منتشر شده که در ادامه بعضی از مهم ترین خبرها مرور می گردد و با کلیک بر روی آن ها می توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

جلب سرمایه گذار برای احداث بخش غربی خط 10 مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران از کوشش برای جلب سرمایه گذاری در خصوص احداث بخش غربی خط 10 مترو به طول 16 کیلومتر اطلاع داد.

علی امام درگفت وگو با خبرنگاران، در خصوص راه اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: طرح جامع حمل و نقل تهران توسط مشاور ایرانی و فرانسوی مورد بازنگری نهاده شد و ساخت چهار خط مترو در این طرح جامع امکان سنجی، تأیید شده است.

واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر

شهردار تهران در خصوص حواشی یاری به جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و گفت: این موضوع مربوط به دو الی سه روز گذشته نیست و شهرداری همواره به این جشنواره ها یاری می نموده و یاری شهرداری صرفا اقتصادی نیست؛ بلکه می تواند تبلیغات یا اجاره سالن ها باشد.

پیروز حناچی با بیان این که جشنواره ها مهم هستند؛ اما اقدامات در چارچوب قانون و امکانات خواهد بود، ادامه داد: ارائه اعتبار به جشنواره که همواره پول نیست بلکه می توان از امکانات شهرداری در اختیار آنها قرار داد.

شرایط ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی پزشکی / پیگیری داروی بیماران MPS

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص اظهاراتی مبنی بر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که منجر به صف های طولانی برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان ها شده است، گفت: در حال حاضر شرایط ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی در کشور در شرایط بی نظیری قرار گرفته است.

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اضافه نمود: بخشی از این گفته به دلیل گران بودن بعضی از تجهیزات و دستگاه ها است که تمام دولت ها با آن روبرو هستند. نمی توانیم دستگاه های گران قیمت خریداری کنیم که هیچ کس در نوبت عمل نماند؛ چراکه درست نیست و هزینه های کمرشکن به بار می آورد.

آیا دستگاه های دیالیز ایرانی بی کیفیت هستند؟

مدیرکل طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت با بیان اینکه هیات امنا بزرگ ترین خریدار عمده تجهیزات پزشکی داخلی است، گفت: ما در حوزه کیفیت هیچگونه اغماضی نداریم و اعلام نموده ایم که هیچ نقص کیفی را نمی پذیریم.

دکتر هومن نریمانی در گفت وگو با خبرنگاران درباره اقدامات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت در حوزه تامین دستگاه دیالیز گفت: در حوزه تامین دستگاه های سرمایه ای بر اساس نیازسنجی که از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به صورت تخصصی انجام می گیرد، اقدام می کنیم. بر همین اساس دستگاه دیالیز هم از سوی هیات امنا تامین می گردد. باید توجه کرد که سال ها تامین دستگاه دیالیز از محل واردات بود اما خوشبختانه اخیرا در این حوزه تولیدنمایندگان داخلی هم اقدام نموده اند که طی زمان با بالا بردن کیفیت، امکان رقابت با کالای خارجی را پیدا نموده اند.

واریز تا یک میلیون تومان به حساب مددجویان سیل زده بهزیستی + جزییات

رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از واریز یاری هزینه ای از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان مناطق سیل زده کشور اطلاع داد.

احمدرضا شجیعی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امروز مبلغی به حساب مددجویان آسیب دیده از سیل واریز می گردد، گفت: این مبلغ براساس بعد خانوار به حساب حدودا 10 هزار خانوار مناطق سیل زده واریز می گردد.

تناقضات قانونی بین پرداخت وام ازدواج و ازدواج بچه ها

یک فعال حقوق زنان ضمن انتقاد نسبت به بعضی تناقض های قانونی در کشور گفت: طبق قانون رشد متعاملین، بانک ها افراد زیر 18 سال را برای اخذ وام یا انجام امور اقتصادی و بانکی صالح نمی شناسند؛ حال چطور می گردد دخترانی که نمی توانند امور بانکی خود را شخصا انجام دهند بر اساس ماده 1041 قانون مدنی اجازه ازدواج در سن 13 سالگی را دارند و به تبع آن می توانند وام ازدواج دریافت نمایند؟.

مرضیه محبی در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: باید به مسئله زنان و مسائل مربوط به آن ها نگاهی فراتر و کلی تر داشت، زیرا همه مسائل مربوط به زنان در چارچوب کلی تبعیض جنسیتی و گفتمان مردسالار در جامعه ما اتفاق می افتد. اگر شاخص شکاف جنسیتی را معیار تشخیص صندلی زنان قرار دهیم می بینیم که زنان ایران از عدالت جنسیتی بی بهره اند و این مسئله در جامعه به روشنی و وضوح قابل درک است که زنان به طور کلی از امکانات و منابع اجتماع و امکان انتخاب سرنوشت خود، سهم کمتری نسبت به مردان دارند.

آخرین شرایط مدارس مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان + عکس

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره آخرین شرایط مدارس در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی 56 مدرسه داریم که قبلا هم در نوبت تخریب و بازسازی بودند و اکنون باید این کار سریعتر انجام گردد.

حمیدرضا رخشانی اضافه نمود: این مدارس به لحاظ سنی، قدمت بالایی دارند و باید تخریب شوند. هرچند سیل مزید بر علت شده و باعث شده برای تخریب و نوسازی آماده شوند.

آمادگی آموزش و پرورش برای اجرای طرح مدرسه آماده

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی این وزارتخانه برای ارتقای سطح طرح مدرسه آماده به سراسر کشور اطلاع داد.

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در گردهمایی 1500 مدیر مدرسه شهر تهران با بیان این که همواره احتمال وقوع حوادث طبیعی در همه جوامع وجود دارد گفت: شیوه عاقلانه این است که جامعه برای مقابله و پیشگیری و همچنین کسب آمادگی پیش از وقوع حوادث طبیعی اقدام کند.

چگونه باران های سیل آسا را هدر ندهیم؟

ایران درحالی چهارمین کشور سیل خیز جهان است که از طرفی جزو مناطق خشک و کم بارش در زمین نیز به حساب می آید. بسیاری بر تبدیل تهدید سیل به فرصتی برای مقابله با خشکسالی های کشور تاکید می نمایند اما به جز سدسازی که این روزها حواشی محیط زیستی زیادی دارد چه راهکارهای دیگری برای جمع آوری بارش های سیل آسا وجود دارد؟.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای سال جاری تا به امروز چندین سیل شدید مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده است. سازمان جنگل ها در مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد که 12 میلیون نفر از جمعیت کشور سال جاری تحت تاثیر سیل بودند همچنین بر اساس آمار این سازمان ایران چهارمین کشور سیل خیز جهانست و حدود 26 درصد از پهنه کشور به دلیل نوسانات اقلیمی و دست اندازی های انسان به طبیعت در معرض سیل های شدید و طغیانی قرار گرفته است.

سومین سالگرد شهدای آتش نشان پلاسکو

سومین سالگرد شهدای آتش نشان پلاسکو امروز در بهشت زهرا (س) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران صبح امروز 27 دی ماه، مراسم سومین سالگرد شهدای آتش نشان پلاسکو، با حضور خانواده های آتش نشانان و جمعی از مسئولان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و ... در قطعه 50 بهشت زهرا (س) برگزار گردید. در این مراسم آتش نشانانی از شهرستان های کشور نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگاران، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به توضیح زیر است:

تشخیص کمبود ویتامین B12 با معاینه چشم

شرایط ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی پزشکی / پیگیری داروی بیماران MPS

آخرین شرایط مدارس مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان + عکس

واکنش وزارت بهداشت به ادعای وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات

واریز تا یک میلیون تومان به حساب مددجویان سیل زده بهزیستی + جزییات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 514

به "از آخرین شرایط ذخایر دارویی تا مدارس سیل زده سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آخرین شرایط ذخایر دارویی تا مدارس سیل زده سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید