از فاصله تهران تا اصفهان تا برترین روش جابه جایی

به گزارش تور اروپا ارزان، کافی است فکر شیرین مسافرت به ذهنم خطور کند، آن زمان با خودم می گویم، با ماشین شخصی بروم یا اتوبوس. اصلا قطار یا هواپیما، کدام یکی با شرایط، جیب و زمان من جور در می آید. در این مطلب قصد دارم، سفرم را از تهران به سوی اصفهان آغاز کنم و تک تک روش های رفتن از تهران به اصفهان را با شما همراهان عزیز در میان بگذارم و بگویم که فاصله تهران تا اصفهان چقدر است.

از فاصله تهران تا اصفهان تا برترین روش جابه جایی

تا یادم نرفته باید بگویم، در آخر برترین راستا ممکن از تهران تا اصفهان را خواهیم شناخت. با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران با من همراه باشید تا بعد از یک آگاهی درست حسابی در خصوص فاصله تهران تا اصفهان هر طور که دلمان خواست به سمت شهر گنبدهای فیروزه ای یا همان نصف دنیا برویم.

فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟

با استفاده از ماشین شخصی از 431 تا 449 متغییر است. مسافت بین تهران تا اصفهان با قطار 410 کیلومتر بوده و با استفاده از هواپیما 338 کیلومتر فاصله دارد.

برای سفر به اصفهان از تهران کدام وسیله نقلیه بهتر است؟

اگر می خواهید بدون در نظر گرفتن هزینه با برترین و سریع ترین روش به اصفهان بروید، هواپیما را انتخاب کنید. چنانچه بین انتخاب قطار و اتوبوس تردید دارید، اگر می خواهید سفرتان بدون خستگی باشد، انتخاب بعدی قطار است. در صورتی که قصد گشت گذار دارید، با اتومبیل شخصی به اصفهان بروید.

برترین زمان سفر به اصفهان چه زمانی است؟

همه فصول اصفهان تماشای و خاطره انگیز است، ولی فصل بهار و اوایل تابستان (خرداد) به خاطر داشتن آب وهوای خنک و طبیعت زیبا، برترین زمان سفر به اصفهان به شمار میرود.

نگاهی به فاصله تهران تا اصفهان از نظر زمان و مسافت

پیش از هر چیز باید از فاصله تهران به اصفهان آگاه شویم تا سفرمان بر پایه برنامه ریزی باشد. شاید با خودتان بگویید، سفر احتیاج به برنامه ندارد و هر زمان به تعطیلات خوردیم، وقت سفر است. در جواب این سوال باید خدمت شما عرض کنم، اینکه سفرتان تفریحی باشد یا کاری، زمین تا آسمان فرق می نماید. از همین بابت هم گفتم، باید قبل از سفر یک برنامه بچینید.

در زمانی به قصد تماشا جاذبه های رنگاوارنگ و تاریخی اصفهان می خواهیم به این شهر برویم و زمان دیگر شاید یک کار فوری برایمان پیش آمده و تمام فکرمان فقط رسیدن به اصفهان است. اگر سفر به قصد تفریحی باشد، طبیعتا عجله ای نداریم و این موقع متناسب با موجودی جیب مان یا هر کدام که راحت تر بودیم به اصفهان می رویم.

موقعی که عجله برای رفتن به اصفهان داریم، اگر خیلی خوش شانس باشیم با ظرفیت های تکمیل اتوبوس، قطار و هواپیما روبه رو نمی شویم. اگر برای خرید بلیط هواپیما و قطار به دَرِ بسته خوردید، نگران نباشید؛ خوبی اتوبوس این است که روزانه در چندین ساعت مختلف، اتوبوس برای حرکت وجود دارد.

سفر به اصفهان با ماشین شخصی

سفر با استفاده از ماشین شخصی یکی از برترین گزینه ها برای رفتن به اصفهان محسوب می گردد. تصور کنید، هر زمان که دل تان خواست راهی جاده می شوید و از شهرهای بین راهی هم می توانید تماشا می کنید؛ به این کار می گویند، با یک تیر دو نشان زدن! از قضا شهرهای زیبا و مهمی هم سر راه تان واقع شده است که هم تفریحی خاطره انگیز می گردد و هم استراحتی کوتاه برای خنک کردن ماشین و افراد خانواده است.

از دید من قسمت شیرین سفر با ماشین شخصی آن جایی است که امکان دورزدن در شهرهای مختلف وجود دارد و با خرید سوغاتی دست خالی آن هشهر را ترک نکنم. اکنون راستاهای ممکن برای سفر به اصفهان با ماشین شخصی را معرفی می کنم.

راستا اول

اولین راستا که امکان رفتن از تهران به اصفهان را برای ما مقدور می نماید، عبور از شهرهای قم، سلفچگان و دلیجان است. مسافت بین تهران تا اصفهان از این راستا 443 کیلومتر پیش بینی شده که نزدیک به 5 ساعت و نیم طول می کشد. قابل توجه مسافران عزیز، این جاده دارای عوارضی نیست.

راستا دوم

ضروری است، بگویم انتخاب راستا کاملا سلیقه ای است و اگر علاقه به تماشا شهرهای بیشتری دارید، راستای را انتخاب کنید که تا به امروز از آن نرفته اید. از راستا دوم باید اسلام شهر، قم و کاشان را پشت سر بگذارید. عبور از این راستا 439 کیلومتر مسافت دارد و چیزی حدود 4 ساعت و 44 دقیقه از تهران به اصفهان می رسید. بعلاوه این راستا دارای عوارضی است که باید برای عبور پرداخت کنید، وگرنه به وسیله دوربین های جایگاه عوارضی جریمه می شوید.

راستا سوم

اگر بخواهید از آخرین راستای که به شما معرفی می کنم، بهره ببرید، باید اتوبان کرج را در پیش بگیرید و به سمت شهر ساوه حرکت کنید. در طول سفرتان از شهرهای سلفچگان، میمه و… گذر خواهید کرد. مسافت تهران به اصفهان به وسیله این راستا 431 کیلومتر است و در مدت زمان 5 ساعت و 11 دقیقه به شهر اصفهان می رسید. لازم به ذکر است، عبور از این راستا هم مستلزم پرداخت عوارض است.

در صورتی که بار اول است با ماشین شخصی از تهران به اصفهان می روید، حتما به تابلوها دقت نموده و بعد از ورود به هر یک از شهرها برای در پیش گرفتن راستا درست از افراد بومی سوال نموده یا از جی پی اس بهره ببرید.

برترین راستا از تهران به اصفهان کدام است؟

لازم به ذکر است، اتوبوس های خط تهران به اصفهان و ماشین های شخصی بیشتر راستا دوم را برای تردد انتخاب می نمایند و علت آن هم کاملا معین است، زیرا این راستا کم ترین مسافت را نسبت به دیگر جاده ها دارد. بعلاوه از نظر آسفالت، خدمات رفاهی و… در شرایط بهتری است.

سفر به اصفهان با قطار

من همواره سفر با قطار را ترجیح می دهم؛ هم راحت است و هم قیمت خوبی دارد. از ایستگاه تهران به اصفهان شرکت های متعددی در حال خدمات رسانی هستند که با خیال آسوده می توانید از سامانه اینترنتی خبرنگاران بلیط رزرو کنید. اگر به سامانه های رزرو بلیط نگاهی بیندازید، متوجه می شوید بیشتر اوقات جایگاه های قطار تکمیل یا در حال اتمام هستند. این موضوع نشان از محبوبیت بالای قطار نسبت به هواپیما و اتوبوس را دارد.

پس اگر می خواهید سفر به اصفهان با قطار را تجربه کنید، هر چه سریع تر به رزرو بلیط قطار تهران به اصفهان اقدام کنید. فاصله بین این دو شهر چیزی حدود 410 کیلومتر است و به طور میانگین 7 تا 9 ساعتی میهمان قطار هستید تا به راه آهن اصفهان برسید. شاید باورش سخت باشد، ولی قیمت بلیط قطار و اتوبوس تقریبا یکسان است. اگر همانند من راحتی را ملاک سفرتان می دانید با قطار به اصفهان بروید. چنانچه بلیط قطار موجود نبود، با اتوبوس سفر کنید (زمان رسیدن به اصفهان با استفاده از اتوبوس، کم تر از قطار است).

ایستگاه راه آهن اصفهان در میدان آزادی، خیابان هزارجریب در 5 کیلومتری جاده شیراز، روبه روی سپاهان شهر واقع شده است. هر زمان به راه آهن اصفهان رسیدید، با استفاده از تاکسی هایی که به صورت شبانه روزی مقابل درب راه آهن هستند، می توانید به مقصد موردنظرتان بروید. بعلاوه اگر دیر موقع به اصفهان نرسیدید، با استفاده از اتوبوس های درون شهری می توان به خیابان چهارباغ (یکی از خیابان های اصلی اصفهان) رفت.

لوکیشن راه آهن اصفهان روی گوگل مپ

سفر به اصفهان با هواپیما

بدون تعارف بگویم، برخی از مسافران حال وحوصله سفرهای طولانی مدت را ندارند و دوست دارند با استفاده از هواپیما، دوصوته به مقصد برسند. گرچه من مزه مسافرت را به توقف های بین شهری و گشت وگذار در شهرها می بینم، ولی همه به این دید نگاه نمی نمایند. اگر یک کار فوری برایتان پیش آمده و می خواهید در کم ترین زمان ممکن خودتان را به شهر اصفهان برسانید، فقط یک گزینه پیش روی شما واقع شده است و آن سفر با هواپیما است.

فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما 338 کیلومتر است و کم تر از یک ساعت به دیار اصفهان خواهید رسید. اگر هزینه خرید بلیط هواپیما برایتان سنگین است، انتخاب بعدی اتوبوس خواهد بود؛ با انتخاب اتوبوس در مقایسه با قطار زودتر به اصفهان می رسید. فرودگاه اصفهان (بزرگراه شهرک صنعتی جی) 26 کیلومتری از مرکز شهر فاصله دارد و به طور تقریبی از فرودگاه تا قلب اصفهان، 40 دقیقه است.

لوکیشن فرودگاه اصفهان روی گوگل مپ

کدام فصل برای سفر به اصفهان کم هزینه تر است؟

اگر ملاک اصلی سفرتان مناسب بودن هزینه های مسافرت است، در فصل پاییز و زمستان به اصفهان سفر کنید. با اینکه در این فصول آب وهوای اصفهان سرد است، ولی از جاذبه گردی سیر نمی شوید و با وجود مقرون به صرفه تر بودن بلیط و هتل حسابی کیف تان کوک می گردد. در آخر باید بگویم، انتخاب وسیله سفر کاملا سلیقه ای است و تا حد زیادی به جیب شما بستگی دارد. از نظر شما کدام وسیله برای سفر به اصفهان مناسب است و کدام یکی را ترجیح می دهید؟

منبع: علی بابا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1863

به "از فاصله تهران تا اصفهان تا برترین روش جابه جایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فاصله تهران تا اصفهان تا برترین روش جابه جایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید