اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد و این امر می تواند به اشتغال زایی استان یاری کند.

اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران از سنندج، ئاوات مکاری عصر امروز در گفتمان مالی ششمین نشست تخصصی گروه علوم مالی با عنوان توسعه گردشگری در استان کردستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار گردید با اشاره به اثر گردشگری بر اشتغال در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: بهار سال آینده تور گردشگری اپراتورهای آمریکا و کانادا در قالب 25 نفر به استان کردستان می آیند.

وی گفت: شرایطی که پس از مسئله برجام بوجود آمده کشورهای خارجی از کشور ایران برای صنعت گردشگری استقبال می نمایند و ما اکنون در شرایطی هستیم که باید از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان توضیح داد: گردشگری با توجه به اهیمتی که دارد می تواند اشتغالزایی، ارزآوری، پول و نقدینگی و حتی امنیت را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرط اول سرمایه گذاری، امنیت است، اضافه کرد: طبیعت گردی در کشور ما در حال پیشرفت است و مهم ترین رکن در گردشگری تفاوت است و گردشگر بر اساس تفاوت مکان گردشگری خود را انتخاب می نماید.

مکاری اضافه کرد: ما هنوز استان کردستان را به خوبی نشناختیم و حتی آن را به سایر جاها معرفی نکردیم و این امر می تواند نشان دهد که استان دارای فرهنگ متفاوت است و در صنعت گردشگری حائز اهمیت باشد.

برای معرفی جاذبه های گردشگری کردستان کمتر تبلیغ می گردد

وی با انتقاد از اینکه در استان کردستان برای معرفی جاذبه های گردشگری کمتر تبلیغ می گردد، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که کردستان را نه تنها برای سایر استان های کشور بلکه در سطح جهانی معرفی و شناسایی کنیم.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، گفت: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد و این امر می تواند به اشتغالزایی استان یاری کند.

وی با اشاره به اینکه ما از فرهنگ منطقه خودمان پول و ثروت می سازیم، گفت: در گردشگری میراث ملموس و ناملموس تبدیل به جاذبه می گردد و بیشتر اینها در خانه های روستایی محقق می گردد.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، گفت: باید بیش از پیش به بوم گردی در مناطق روستایی استان توجه داشته باشیم چرا که می توان با سرمایه اندک 20 میلیون تومان، یک اقامتگاه بوم گردی را در نقاط روستایی ایجاد کرد.

وی به وجود یکهزار و 700 روستا در استان اشاره نمود و گفت: در همه این روستاها جاذبه های گردشگری وجود دارد و انتظار داریم مسئولان در زمینه طبیعت گردی، بوم گردی روستایی و گردشگری همراه مردم باشند و مسئله اشتغال را در اقتصاد مقاومتی لحاظ نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 604

به "اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی کردستان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید