امضای پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا

به گزارش تور اروپا ارزان، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کانادا پایان امروز پس از مدتها کوشش و مذاکره در مورد امضای پیمان تجارت آزاد میان دو طرف، پیروز به حصول توافق و امضای این پیمان با یکدیگر شدند.

امضای پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، اتحادیه اروپا و کانادا از رسیدن توافق با یکدیگر بر سر امضای پیمان تجارت آزاد میان دو طرف خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پیمان مذکور قرار است از 21 سپتامبر امسال میلادی با استفاده 90 درصدی از ظرفیت های تجاری خود شروع به کار کند.

این پیمان که ستا (توافق مالی و تجاری جامع) نام دارد، قرار است به محض مصوب شدن از سوی مجلس های تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مرحله اجرا درآمده و کار خود را به سرعت شروع کند.

لازم به ذکر است طرح ایجاد پیمان تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا مدتهاست که توسط سیاستمداران دو طرف پیگیر می گردد.

روی کار آمدن دولت جاستین ترودو و کنار رفتن محافظه کاران راستگرا از عرصه سیاسی کانادا و همچنین روی کار آمدن ترامپ در آمریکا که منجر به دور شدن این کشور و اتحادیه اروپا از آمریکا شد، طرح امضای این پیمان نیز قوت گرفت و نهایتا امروز به امضا رسید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 720

به "امضای پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید