ایران، مقصد توریسم سلامت، دهکده سلامت در لرستان ایجاد گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: دهکده سلامت در لرستان ایجاد گردد.

ایران، مقصد توریسم سلامت، دهکده سلامت در لرستان ایجاد گردد

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه لرستان دارای جاذبه های جهانگردی از جمله هزارتا چشمه و چشمه سار و بیش از 5000 اثر باستانی، آب گرم شهرستان دلفان و ... بوده ظرفیتی بسیار غنی برای جذب توریسم سلامت است.

وی با تاکید براینکه یکی از مقصدهای هدف توریسم سلامت، ایران است، توضیح داد: مجرب بودن کادر پزشکی و تجهیزات و خدمات ارزان و ارزان بودن خدمات بهداشت و درمانی که در کشور وجود دارد سبب ایجاد رغبت جهانگرد سلامت برای درمان بوده است.

ایرانی می تواند در راستای توسعه و تقویت توریسم سلامت پیروز عمل کند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ثبت بالای 24 مرکز به وسیله سازمان یونسکو و بیش از 34 اثر جهانگردی در کشور، ایرانی کشوری است که می تواند در راستای توسعه و تقویت توریسم سلامت پیروز عمل کند و منجر به ارز آوری و رونق مالی در این صنعت گردد.

ابراهیمی اظهار داشت: بیش از 10 درصد آثار باستانی، جهانگردی، میراث فرهنگی جهان را داریم اما متاسفانه اندازه عایدی کشور از این صنعت کمتر از یک درصد است.

وی اضافه نمود: این مهم می طلبد مسئولین کشوری و استانی روی موضوع جهانگردی و توریسم سرمایه گذاری نمایند.

تا به امروز 125 بیمارستان توانستند این مجوز را اخذ نمایند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حال حاضر یکهزار بیمارستان در کشور داریم که از این تعداد 250 بیمارستان، شرایط IPD به منظور جذب جهانگرد سلامت را دارند و تقریبا تا به امروز 125 بیمارستان توانستند این مجوز را اخذ نمایند.

وی با انتقاد از اینکه در لرستان خیلی کار نشده و تنها بیمارستان شفا مجوز IPD را دارد و به دلیل اینکه زیرساخت ها آماده نیست نمی توانیم توسعه دهیم، اعلام کرد: یکی از زیرساخت های اساسی در لرستان توسعه زیرساخت هوایی است که در مقایسه با ساتان های همجوار تنها روزی یک یا دو پرواز داریم در حالیکه استان کرمانشاه روزانه ده مورد پرواز دارد.

تنها مرکز استانی که به سیستم ریلی کشور متصل نیست خرم آباد است

ابراهیمی خاطر نشان کرد: تنها مرکز استانی که به سیستم ریلی کشور متصل نیست خرم آباد است و تعداد چهارخطه ها، و آزادراه ها را مقایسه نیست و متاسفانه در خرم آباد هتل پنج ستاره چندین دهه است مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر در پی توسعه صنعت جهانگردی و به ویژه جهانگردی سلامت هستیم که منجر به رونق مالی می گردد و سومین صنعت پیشرو در جهانست.

جاده آب گرم شهرستان دلفان هنوز راه شکافی نشده است

وی گفت: در شهرستان دلفان آب گرم با 70 درجه اندازه حرارت و 70 درصد گوگرد وجود دارد اما متاسفانه هنوز جاده آن راه شکافی نشده است و مردم این شهرستان اطلاعی از وجود این ظرفیت ندارند در حالیکه این مهم در جهان بی نظیر است.

ابراهیمی با تاکیدبراینکه در لرستان می گردد با وجود داشتن گیاهان دارویی روی صنعت توریسم کار کرد، اعلام کرد: در کوه گرین بیش از 700گونه گیاه دارویی داریم و روی آن کار نشده است.

ضرورت ایجاد دهکده سلامت در لرستان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد دهکده سلامت در لرستان تاکید و مطرح کرد: وجود مراکز تفریحی و جهانگردی می تواند برای جهانگرد سلامت جذبه ایجاد کند و باید برنامه ریزی صورت گیرد و زیرساخت ها را درست کنیم و منظره برای این صنعت تعریف کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه طرح جامع جهانگردی در لرستان هنوز تکمیل نشده و ضرورت دارد در کنار توسعه کشاورزی و صنعت، توسعه صنعتجهانگردی و توریسم به عنوان اولویت سوم در لرستان مورد اهتمام ویژه مسئولین قرار گیرد که این مهم می تواند در رونق مالی، ارز آوری و ایجاد اشتغال پایدار می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1822

به "ایران، مقصد توریسم سلامت، دهکده سلامت در لرستان ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، مقصد توریسم سلامت، دهکده سلامت در لرستان ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید