ایران میزبان فستیوال ورزشی کشتی گورش خواهد بود، دعوت از سه کشور

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا جعفری عصر چهارشنبه در حاشیه شورای عالی ورزش های همگانی استان در جمع خبرنگاران گفت: حوزه فعالیت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی به دو بخش توسعه ورزش های کلاسیک و ورزش هایی که هم سنخ با زندگی روزمره روستاییان بوده و در راستای توانمندسازی جامعه مولد کشور کاربرد دارند مربوط می گردد.

ایران میزبان فستیوال ورزشی کشتی گورش خواهد بود، دعوت از سه کشور

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت ها و کمبود امکانات در مناطق روستایی باید هم افزایی ویژه ای برای جلب مشارکت جامعه روستایی وجود داشته باشد اضافه نمود: یکی از برنامه های ما این است که از فرآیندهای توسعه ای این رشته ورزشی در مناطق روستایی حمایت کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی توسعه، احیا و ترویج ورزش های بومی و محلی را از اولویت های این فدراسیون دانست و بیان داشت: به دنبال این هستیم ارزش های فرهنگی کشور را به جهان معرفی کنیم که در این راستا به دنبال تبیین کارگردهای علمی ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه ثبت ملی بازی های بومی و محلی از دغدغه های مردم کشور است افزود: باید این موضوع را با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در سایر استان ها با جدیت دنبال کنیم.

وی ادامه داد: فرهیختگان و اندیشمندان کشور برای ثبت ملی و بین المللی بازی های بومی و محلی به پژوهش های متعدد و تبار شناسی موضوعی این ورزش احتیاج دارند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی بیان داشت: انتظار داریم انتها نامه های دانشگاهی به بحث معرفی ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی راهنمایی شوند و با توجه به اینکه در وزارت آموزش و پرورش برای هر رشته ورزشی پایلوتی تعریف شده پیشنهاد می کنیم پایلوت ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی را برای کلاس اولی ها قرار دهند.

جعفری به برگزاری دوره های آموزشی مربی گری و داوری در حوزه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی اشاره نمود و گفت: ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی با حفظ اصالت و هویت و لحاظ کردن جاذبه های آن ها احتیاجمند ساماندهی و تدوین ضوابط و مقرراتی است که بیشتر بتوان آن ها را معرفی کرد.

وی توضیح داد: در ایام دهه فجر از کشورهای ترکنمستان، آذربایجان و گرجستان دعوت خواهیم کرد در قالب یک فستیوال ورزشی مسابقات کشتی گورش را برگزار کنیم زیرا این بازی بخشی از فرهنگ قوم ترکمن بوده و ما هم به دنبال این هستیم از این طریق در راستای معرفی فرهنگ ارزشی کشور در عرصه فراملی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 644

به "ایران میزبان فستیوال ورزشی کشتی گورش خواهد بود، دعوت از سه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان فستیوال ورزشی کشتی گورش خواهد بود، دعوت از سه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید