این دروازه آبی مجهز به هوش مصنوعی ماهی های قزل آلای مهاجم را از آبراه های نروژی فیلتر می نماید

به گزارش تور اروپا ارزان، جمعیت ماهی قزل آلای غیر بومی اقیانوس آرام پس از ورود و رهاسازی در دریای سفید روسیه در دهه 1950 به تدریج در امتداد خط ساحلی نروژ و در رودخانه های آن توسعه یافته است. در کوشش برای کنترل تعداد آن ها، یک دروازه شناسایی ماهی با قابلیت هوش مصنوعی اخیراً در رودخانه نروژی نصب شده است.

این دروازه آبی مجهز به هوش مصنوعی ماهی های قزل آلای مهاجم را از آبراه های نروژی فیلتر می نماید

ماهی آزاد مهاجم اقیانوس آرام علاوه بر انتقال بیماری های تازه به ماهی آزاد بومی اقیانوس اطلس، چرخه فراوری مثل سریع تری نیز دارد. یعنی با افزایش سریع جمعیت شان، آن ها آغاز به رقابت با ماهی قزل آلای اقیانوس اطلس برای غذا و مکان های تخم ریزی نموده اند. در نتیجه، جمعیت ماهی قزل آلا اقیانوس آرام به سرعت در حال افزایش است، در حالی که جمعیت ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس در حال کاهش است.

به عنوان بخشی از برنامه توسعه پایدار TECH4ALL هواوی، این شرکت فناوری چینی با Berlevåg Jeger-og Fiskerforening نروژی (BJFF یا انجمن شکارچیان و ماهیگیران برلواگ) همکاری نموده تا این مشکل را رفع کند.

آنها برای حل مشکل یک دروازه مکانیکی طراحی نموده و ساخته اند که در کانال بالادست رودخانه استورلوا نروژ قرار نصب شده است. ماهی ها هنگام شنا کردن از دریا به سمت بالا رودخانه به داخل آنرانده می شوند. ویدئوی گرفته شده با یک دوربین زیر آبی، به وسیله یک الگوریتم هوشمند مصنوعی تجزیه و تحلیل می گردد و ماهی قزل آلای اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام با دقت 91 درصد تشخیص داده می شوند.

اگر سیستم تشخیص دهد که یک ماهی، یک قزل آلا اقیانوس اطلس - یا یک ماهی قزل آلا خال قرمز بومی قطب شمال است - دروازه باز می گردد تا ماهی بتواند به سمت رودخانه حرکت کند. ولی اگر ماهی قزل آلا اقیانوس آرام شناسایی گردد، دروازه بسته باقی می ماند و ماهی برای حذف به مخزن نگهداری منتقل می گردد.

علاوه بر این، این فناوری می تواند انواع دیگر ماهی ها را نیز شناسایی کند، که احتمالاً از دروازه عبور می نمایند. داده های جمع آوری شده می توانند در مطالعه روی الگو های مهاجرت و سطوح جمعیت محلی مورد استفاده قرار گیرند.

گیر کریستیانسن، رئیس BJFF گفت: این یک نوآوری منحصر به فرد، هم در نروژ و هم در سطح جهانی است. با این راه چاره پیشرفته، کنترل کامل رودخانه را در اختیار داریم.

منبع: هواوی

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1929

به "این دروازه آبی مجهز به هوش مصنوعی ماهی های قزل آلای مهاجم را از آبراه های نروژی فیلتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دروازه آبی مجهز به هوش مصنوعی ماهی های قزل آلای مهاجم را از آبراه های نروژی فیلتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید