باربادوس ، سفر به ناشناخته ها و شگفتی های دریای کارائیب

به گزارش تور اروپا ارزان، اگر شما از مشتاقان عجایب و شگفتی های دنیا هستید ، باید این نوید را به شما بدهم که این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. باربادوس، احتمالا این نام را برای اولین بار است که میشنوید. باربادوس یکی از جزایر با شکوه در مجمع الجزایر کارائیب است.این مجمع الجزایر دارای بیش از 5000 جزیره بوده که هر کدام از آنها شگفتی ها و جذابیت های خاص خود را دارند. از این میان باربادوس شرقی ترین خشکی آنتیل به شمار می رود. با ما و خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات مفید و مهیجی درباره این جزیره ناشناخته کسب کنیم. ریشه فرهنگ مردمان این منطقه به انگلیس، آفریقا و هند غربی برمیگردد؛ از این رو باید گفت معماری، آشپزی، موسیقی و پایکوبی متمایزی نیز دارد. اگر قصد سفر و گردش در این جزیره را دارید می توانید در میان میراث تاریخی، فروشگاه ها، سواحل و طبیعت زیبای این منطقه به گشت و گذار پرداخته و از شب زنده داری های این جزیره نهایت لذت را ببرند. اما با توجه به رطوبت بسیار زیاد هوا در فصل گرما، یشنهاد میشود که حتما در فصل بهار به این جزیره سفر کنید. باتوجه به گرمای همیشگی در جزیره بکر باربادوس در تمام طول سال ، این جزیره مکان بسیار مناسبی برای فراوری و رویش نیشکر است. از نظر موقعیت جغرافیایی این جزیزه در منطقه آنتیل و دریای کارائیب و سفر به اقیانوس اطلس واقع شده اما باید گفت با توجه به قرار گرفتن این جزیره در شرق آنتیل از طوفان های معروف آنتیل مصون مانده است.

باربادوس ، سفر به ناشناخته ها و شگفتی های دریای کارائیب

معرفی

در قرن 15 میلادی اسپانیایی ها باربادوس را برای نخستین بار به رسمیت شناختند و از آنجاییکه آن را جزئی از ممالک دولتی پادشاهی خود بحساب می آوردند در سال 1511 آن را بر روی نقشه نیز ترسیم کردند. اسپانیایی ها پس از بیرون راندن ساکنان و بومیان جزیره به جزایر اطراف باعث شدند تا این جزیره طی سالیانی نه چندان کوتاه بدون سکنه به حیات خود ادامه دهد. تا اینکه این جزیره در سالهای 1627 تا 1966 (زمان استقلال) به استعمار بریتانیا در آمده و میتوان گفت تنها جزیره کارایئب بود که میان قدرت های بزرگ آن موقع دست به دست نشد. با توجه به اینکه باربادوس در حال حاضر جزیی از جزایر توریستی کارائیب بحساب می آید، بسان دیگر جزایر منطقه به وسیله گردشگری کسب عایدی نموده ولی بخاطر سلطه ملکه انگلیس بر این کشور ، منابعی از نفت و گاز دریا را نیز در اختیار خود دارد.از نظر سنی نیز این کشور با میانگین سنی 355 سال کشوری بسیار جوان بحساب می آید. و اما از نظر موقعیت جغرافیایی کشور جزیره ای باربادوس (به تلفظ انگلیسی زبان ها باربیدُس) که در میان دریای کارائیب، اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزو ئلا قرار گرفته ،شامل تنها یک جزیره است که جمعیتی در حدود 280 هزار نفر در آن اسکان داشته و زبان رسمی 55 درصد از آنان انگلیسی میباشد.مردم این کشورغالبا سیاه پوست و مسیحی هستند. واحد پول باربادوسنیز دلار (دلار باربادوس) است.از نظر تاریخی نیز این کشور پیشینه ای بسیار غنی دارد.

دسترسی

اگر قصد عزیمت به این جزیره و دریای کارائیب و یا سفر به اقیانوس اطلس را دارید اولین توصیه ما به شما تهیه نقشه ای برای تشخیص بهتر مسافت ها از جزایر دیگر است. در این منطقه گذرگاه هایی برای اتصال جزیره های مختلف وجود دارد. اما با توجه به قرار گرفتن باربادوس در آنتیل کوچک و فاصله کوتاه آن با جزایر دیگر ، سفر هوایی میتواند برترین و هوشمندانه ترین راه باشد. به ویژه اینکه در حال حاضر فرودگاهی با نام گرنلی آدامز خطوط هوایی این کشور را پشتیبانی نموده و پرواز بدون وقفه را به 26 شهرستان مختلف ارائه می دهد. در این فرودگاه هر هفته حداقل 4200 پرواز بین المللی به مقاصد مختلف انجام میشود. پس با خیالی راحت میتوانید به این جزیره اسرار آمیز سفر کنید.امید است با خواندن این مطلب اطلاعات کافی در خصوص این جزیره کسب نموده و مشتاق به تماشا آن در نزدیکی های دریای کارائیب شده باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1989

به "باربادوس ، سفر به ناشناخته ها و شگفتی های دریای کارائیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باربادوس ، سفر به ناشناخته ها و شگفتی های دریای کارائیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید