بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند.

بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا دارابی در همایش سلامت بینایی و جامعه که امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: پیشگیری یکی از مسئولیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت است، لذا این وزارتخانه وظیفه پیشگیری از بیماری های چشم را نیز دارد.

وی با اشاره به این که در حوزه درمان وظیفه داریم شهروندی را که دچار بیماری شده درمان کنیم، ادامه داد: در حوزه چشم پزشکی هم این امور صورت گرفته و درحال انجام است. متخصصین و امکانات و تجهیزات کامل پزشکی در مراکز چشم پزشکی استان وجود دارد که بیماران را درمان می نماید.

دارابی توضیح داد: هم چنین ما وظیفه داریم در حوزه آموزش پزشکی، در حیطه چشم پزشکی دانشجویانی را که به رشته های چشم پزشکی ورود پیدا می نمایند به علم روز آموزش داده و مراحل ترقی را ادامه دهند و متخصصین متعهدی را به جامعه تحویل دهند.

وی اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در این سه حیطه برای همه رشته ها فعالیت می نمایند و رشته چشم پزشکی مستثنی از این مقوله نیست و دانشگاه ها فعالیت های بسیاری در حوزه های پیشگیری و درمان و آموزش انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به لزوم پیشگیری بیماری های چشمی، اظهار داشت: بایستی پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان این که این روزها بیماری های غیرواگیر سلامت مردم را تحت خطر قرار داده است، بیان نمود: بیماری های چشم هم مستقل از این موضوع نیست. بیمای های غیر واگیرداری مثل فشار خون و دیابت می توانند دچار آسیب چشم شوند.

دارابی ادامه داد: بر اساس آمارها امروزه 45 میلیون نفر از مردم جهان نابینای مطلق هستند و حدود 135 میلیون نفر هم کم بینایی دارند و اگر با همین شرایط پیش رویم تا سال 2020 حدود 100 میلیون نفر به این جمعیت اضافه کرده خواهند شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند، یادآور شد: عوامل بسیاری در بحث بیماری دخالت دارند که اگر به این عوامل در جای خودش رسیدگی گردد می تواند از بسیاری از بیماری های چشم پزشکی جلوگیری گردد. از جمله این عوامل می توان به اطلاع رسانی و آگاهی مردم و تشخیص و درمان به موقع بیماری هایی که منجر به کوری می گردد، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 195

به "بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید