نگاهی به دستاوردهای اینوتکس 2021 ، از حضور سرمایه گذاران خارجی تا 470 جلسه سرمایه گذاری برای برطرف احتیاج صنایع

به گزارش تور اروپا ارزان، در بخش کافه سرمایه اینوتکس 470 جلسه سرمایه گذاری برگزار گردید، که در 55 جلسه آن سرمایه گذاران خارجی نیز حضور داشتند .

نگاهی به دستاوردهای اینوتکس 2021 ، از حضور سرمایه گذاران خارجی تا 470 جلسه سرمایه گذاری برای برطرف احتیاج صنایع

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است که سال جاری از 28 اردبیهشت ماه توسط پارک فناوری پردیس، و با حضور کارآفرینان و صاحب نظران مطرح حوزه علم و فناوری به مدت 4 روز برگزار گردید. سجاد فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس 2021 در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره اهداف و دستاوردهای نمایشگاه سال جاری گفت: سال جاری دهمین دوره رویداد اینوتکس با سه هدف مهم در پارک علم و فناوری پردیس برگزار گردید. هدف اول از برگزاری این رویداد این بود که سرمایه گذاری را در حوزه نوآوری و فناوری و حوزه های استارتاپی گسترش دهیم . دوم اینکه به وسیله اینوتکس سعی کنیم همکاری ها و مشارکت های B2B را بین بنگاه های مالی بیشتر کنیم. و سوم اینکه شبکه ای از کارآفرین های برتر کشور و فعالین اکوسیستم استارتاپی تشکیل دهیم.

اینوتکس 2021، میزبان 400 شرکت و استارتاپ

دبیر برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2021 درخصوص رویدادهای فناورانه این نمایشگاه شرح داد: ما در نمایشگاه اینوتکس 2021 میزبان حدود 400 شرکت و استارتاپ بودیم، که در این نمایشگاه حضور داشتند و آخرین محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود ارائه دادند. در کنار بخش نمایشگاهی هرسال، رویدادهای مختلفی هم با دستیابی به سه هدف بالا در اینوتکس برگزار می گردد. به طور مثال هر روز از رویداد اینتوکس برنامه ارائه نیازهای فناورانه صنایع نیز برگزار گردید .

وی در ادامه اضافه کرد:در این رویداد نیازهای فناورانه صنایع مختلف با حضور انجمن های صنعتی و خود صنایع ارائه می شد و شرکت هایی که داخل نمایشگاه اینتوکس حضور داشتند در صورتی که امکان رفع کردن آن نیاز را داشتند، اعلام آمادگی می کردند و با صنعت مربوطه وارد تعامل می شدند. به طور مثال در روز اول اینوتکس ارائه نیازهای صنعت فولاد ، روز دوم صنعت فینتک ، روز سوم صنعت تجهیزات پزشکی را داشتیم. و در نهایت در طول این 4 روز تفاهم نامه هایی با ارزش بیش از 5 میلیارد تومان امضا شد که بعد از نمایشگاه اینوتکس 2021 هم ادامه دار خواهد بود.

حضور سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه اینوتکس 2021

سجاد فشمی درخصوص سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و انعقاد تفاهم نامه هایی مهم در این نمایشگاه گفت: در قسمت دیگری از نمایشگاه بخش کافه سرمایه اینوتکس را داشتیم که در این چهار روز 470 جلسه سرمایه گذاری در آن برگزار گردید.

دبیر برگزاری اینوتکس 2021 در ادامه اضافه کرد: در 55 جلسه از جلسات کافه سرمایه اینوتکس سرمایه گذاران خارجی نیز حضور داشتند.در این بخش ارتباط خوبی با سرمایه گذاران کشور ترکیه شکل گرفت . درواقع کشور ترکیه پارتنرکانتری یا شرکت همکار ما در کافه سرمایه اینوتکس بود. اما برای اینکه سرمایه گذاری واقعی شکل بگیرد و پول منتقل گردد، یک زمان چندماهه نیاز است که این جلسات اولیه ای که تنظیم شده ادامه دار گردد و جلسات بعدی آن برگزار گردد تا طرفین به تفاهم مشترکی برای سرمایه گذاری برسند. همچنین 63 درصد از این جلسات برگزارشده موفقیت آمیز بود وجلسات آن ها به دور بعدی انعقاد تفاهم نامه و قرارداد رسید.

برگزاری رویدادهای شگفت انگیز در استیج اینوتکس

سجاد فشمی در ادامه صحبت های خود با اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاه گفت:در اینوتکس 2021 بخش استیج و نکستیشن را داشتیم که سخنرانی ها و پنل های جذابی را برگزار کردند. در بخش استیج، شرایط مالی و مسائل تحریمی، جهانی شدن کسب و کارها، چالش های زیست بوم نوآوری و فناوری کشور آنالیز شد. در بخش نکستیشن نیز سخنرانی ها و پنل های مختلفی وجود داشت که حوزه های تخصصی اینترنت اشیاء، بلاکچین و ... در سرفصل های مختلف آن وجود داشت.

به صورت کلی در این چهار روز استقبال بسیار زیادی از نمایشگاه اینوتکس 2021 شد.همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای بسیار خوبی مثل قرارداد دیجی کالا با پست بانک ، قرارداد پست بانک با معاونت علمی ، قرارداد شهرداری تهران با فن بازار ملی ایران منعقد شد.

دبیر برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2021 با ترسیم نقشه راه آینده این نمایشگاه شرح داد: از سال 1400 رویداد اینوتکس برای اولین بار در پارک فناوری پردیس برگزار گردید.هدف ما این است که از سال آینده محل برگزاری رویداد پارک فناوری پردیس خواهد بود. این پارک به عنوان بزرگترین ناحیه نوآوری و پارک فناوری منطقه غرب آسیا محلی برای حضور بسیاری از شرکت های فناور و متخصصان مختلف است. قطعابرگزاری نمایشگاه داخل این پارک و همکاری مشترک میان نمایشگاه اینوتکس و پارک فناوری می تواند اتفاقات خوبی را در سال آینده رقم بزند. یکی از اهداف ما برای سال آینده همکاری بیشتر و بهتر با پارک فناوری پردیس است تا منطقه پردیس را به عنوان یک شهر نوآور و رویداد اینوتکس را به یک رویداد منطقه ای این شهر تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1485

به "نگاهی به دستاوردهای اینوتکس 2021 ، از حضور سرمایه گذاران خارجی تا 470 جلسه سرمایه گذاری برای برطرف احتیاج صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دستاوردهای اینوتکس 2021 ، از حضور سرمایه گذاران خارجی تا 470 جلسه سرمایه گذاری برای برطرف احتیاج صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید