رقابت نفس گیر ایران در فرانسه شروع شد

به گزارش تور اروپا ارزان، ایران درحالی خود را به چهلمین نمایشگاه گردشگری فرانسه رسانده که این بازار روزهای خاصی را سپری می نماید.

رقابت نفس گیر ایران در فرانسه شروع شد

به گزارش خبرنگاران، 15 آژانس گردشگری ایران در شرایطی به معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی و تورهای ایران در IFTM Top Resa می پردازند که نوسانات ارز، قیمت سفر به کشورمان را رقابتی نموده است؛ با این حال به گفته آژانس دارانی که در بازار فرانسه تمرکز بیشتری دارند، گردشگران این کشور به خاطر شرایط حال حاضر سیاسی بویژه پس ار خروج یک جانبه آمریکا از برجام، همانند آلمانی ها عقب نشینی سریعی از ایران داشته اند و مقرون به صرفه شدن هزینه های سفر به کشورمان، انگیزه قوی را در میان فرانسوی ها همانند دیگر اتباع اروپایی ایجاد ننموده است.

به گفته بیشتر آژانس داران ایرانی، با آن که تبلیغات تورهای ایران در فرانسه محدود و یا از فهرست مقاصد آژانس های فرانسوی حذف نگردیده اما تعداد سفر اتباع این کشور به ایران از ابتدای سال 97 کمتر گردیده است.

طبق آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پنج ماه نخست سال 96 نزدیک به 21 هزار فرانسوی به ایران سفر نموده بودند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال جاری به 16 هزار نفر رسیده است.

مصطفی شفیعی شکیب، یکی از آژانس داران ایرانی که هم اکنون در نمایشگاه فرانسه حضور دارد، به خبرنگاران گفت: در جریان این نمایشگاه دیدارهایی را با شرکای قدیمی خود در فرانسه خواهیم داشت تا به آن ها نشان دهیم ما همچنان در این بازار حضور داریم و وقفه ای در کار ایجاد نگردیده است. متاسفانه فرانسوی های زیادی سفرشان را به ایران در سال 2018 کنسل نموده اند. این نماشکاه فرصتی است برای حفظ و زنده نگه داشتن این بازار قدیمی.

TOP Resa که یکی از معتبرترین و گران ترین نمایشگاه های جهان گردشگری به شمار می آید سال جاری با حضور 1600 شرکت و بازدیدکننده، چهلمین سال برگزاری خود را تجربه می نماید.

در این نمایشگاه برجسته اروپایی که فرصتی برای معرفی نوآوری های صنعت گردشگری و ایجاد زمینه های جدید کاری است، به مدت چهار روز در فاصله 25 تا 28 سپتامبر برابر با سوم تا ششم مهرماه، 105 شرکت هواپیمایی، 43 شرکت کشتی رانی و کروز، 335 هتل و سامانه رزرواسیون، 20 گروه توراپراتوری سفر، 51 منطقه از فرانسه، 54 توراپراتور بزرگ، 7 شبکه خرده فروشی گردشگری، 86 فعال فناوری، 14 آژانس آن لاین گردشگری، 8 شرکت ریلی، 19 شرکت اجاره خودرو، 181 مقصد گردشگری و دفتر نمایندگی، 423 بازدیکننده و توراپراتور خارجی، 22 شبکه کسب وکار سفر و 15 پارک تفرحی، به معرفی توانمندی های خود رقابت با یکدیگر می پردازند.

فریدریک لورین ـ رییس بخش گردشگری این نمایشگاه ـ در پیامش برای چهلمین سال برگزاری TOP Resa یادآور گردیده که سال گذشته نوآوری های زیادی در جریان نمایشگاه گردشگری فرانسه برگزار گردید که نسخه ای از آن در چهلمین سالگرد نیز اجرا می گردد.

به گفته او مضمون تازه ای از گردشگری روستایی در نمایشگاه سال جاری با عنوان Destination France که الگو گرفته از روستاهای مقصد سفر در این کشور است، معرفی خواهد شد تا تجربه ای جدیدی را برای بازدیدکنندگان، شرکت کنندگان و دنیای گردشگری تاپ رزا رقم زند.

ایران سال جاری با 15 شرکت گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد که در نخستین روز برپایی آن، کاردار سفارت ایران در فرانسه به همراه رایزن های اقتصادی و فرهنگی و برخی شخصیت های فرانسوی از پاویون آن که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برپا گردیده است، بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 121

به "رقابت نفس گیر ایران در فرانسه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت نفس گیر ایران در فرانسه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید