بی ام و از سیستم تعاملی پیشرفته ای رونمایی کرد که متوجه نگاه و خیره شدن شما به بیرون از خودرو شده؛ اطلاعاتی درباره آن نشان می دهد

به گزارش تور اروپا ارزان، خودروساز آلمانی بی ام و در نمایشگاه CES از یک سیستم تشخیص نگاه و ردیاب صورت رونمایی کرد که می تواند بفهمد شما به چه چیزی در خارج از خودرو نگاه می کنید و سپس اطلاعات آن را به شما نشان دهد.

بی ام و از سیستم تعاملی پیشرفته ای رونمایی کرد که متوجه نگاه و خیره شدن شما به بیرون از خودرو شده؛ اطلاعاتی درباره آن نشان می دهد

پی ام و این ویژگی پیشرفته و تعاملی را در خودروی مفهومی i Interaction EASE به نمایش گذاشت که در اکتبر سال گذشته معرفی شده بود.

در این سیستم، راننده به طور کامل با یک خودروی خودران در تعامل است. با حرکات دست، لمس صفحه نمایش و کلیدها و جایگاه، دستورات صوتی و حتی نگاه ها و اشاراتش می تواند به خودرو صحبت کند. این سیستم جدیدترین نسخه تعامل انسان و ماشین است که به نمایش درآمده است.

در واقع، بی ام و نشان می دهد راننده در یک خودروی خودران آینده چه کارهایی می تواند انجام دهد. راننده می تواند به مناظر، فروشگاه ها، رستوران ها و هر سوژه دیگری بیرون از خودرو نگاه نموده و درباره اش اطلاعاتی کسب کند؛ تقاضای پخش یک فیلم و موزیک داشته باشد یا درخواست های خود را با دستورات صوتی یا لمس کردن به خودرو بگوید.

برای نمونه، در ویدیوی منتشر شده از این فناوری، راننده به یک کافی شاپ نگاه نموده و درباره انواع نوشیدنی ها و قیمت ها آن ها اطلاعاتی کسب می نماید یا به یک رستوران نگاه نموده؛ بهترین غذای معروف آن را مشاهده می نماید.

ارتباط طبیعی انسان و ماشین

در این سیستم از هوش مصنوعی استفاده شده است و به طور اتوماتیک می تواند حرکات و شرایط چهره راننده را تشخیص و پاسخ مناسب را ارائه دهند. بخشی از این سیستم، یک صفحه نمایش بزرگ است که در پیش روی راننده قرار می گیرد و بیشتر شبیه به یک نمایشگر واقعیت افزوده است.

از این صفحه نمایش می توان برای سه هدف متفاوت استفاده کرد. هدف نخست، تماشای بیرون از خودرو و کسب اطلاعات درباره سوژه هایی است که به آن ها خیره شده اید. هدف دوم، پخش فیلم و محتواهای سرگرمی است. هدف آخر، تبدیل کردن خودرو به مکانی آرامش بخش و بی سروصدا است. در این حالت، شیشه ها مات شده و هیچ صدایی از بیرون شنیده نمی گردد تا راننده حس آرامش بیشتری بگیرد یا به خواب برود.

راننده می تواند به خودرو دستور دهد دمای هوا را تنظیم کند یا شرایط جایگاه تغییر یابد.

مدیران بی ام و می گویند ماشین های آینده همانند یک انسان عمل می نمایند و می توانند نگاه های شما را تجزیه و تحلیل نمایند؛ دستورات گفتاری شما را بشنوند و انجام دهند یا نسبت به حرکات دست و چهره شما واکنش داشته باشند.

البته، سیستم تعاملی EASE بی ام و یک دورنمای بزرگ و درازمدت است. فرض این خودروساز، دستیابی به ارتباطات سریع موبایل 5G در سراسر چهان برای ارتباط با این سیستم است. خودروی بعدی بی ام و به نام BMW iNext در سال 2021 با پشتیبانی از ارتباطات 5G عرضه می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 497

به "بی ام و از سیستم تعاملی پیشرفته ای رونمایی کرد که متوجه نگاه و خیره شدن شما به بیرون از خودرو شده؛ اطلاعاتی درباره آن نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ام و از سیستم تعاملی پیشرفته ای رونمایی کرد که متوجه نگاه و خیره شدن شما به بیرون از خودرو شده؛ اطلاعاتی درباره آن نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید