تپه های دودزای کانادا

به گزارش تور اروپا ارزان، با داستان پیدا شدن یکی از عجیب ترین نقاط دنیا و دلیل به وجود آمدن آن آشنا شوید. تپه های دودزای کانادا، جایی که از دل زمین دود بیرون می آید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این تپه ها آشنا شوید.

تپه های دودزای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مقاله های مرتبط:

در سال 1850، کاپیتان روبرت مک کلور برای تحقیق در خصوص گم شدن جان فراکلین که پنج سال قبل از آن، از انگلیس به کانادا رفته بود، به شمال کانادا اعزام شد. این دومین تیم تحقیقی بود که برای جستجوی تیم 129 نفره تحقیقی شمال به آنجا فرستاده شد و تنها یکی از ده ها گروهی بود که در چهار سال بعد از آن ماجرا به این مکان می رفتند.

گروه تحقیقی به وسیله اقیانوس از قطب شمال و از جهت تنگه برینگ و سپس به سمت شرق و بعد از گذشتن از بارو به آلاسکا رفتند تا در آنجا به گروه اعزامی از بریتانیا از شمال شرق بپیوندند. وقتی گروه تحقیقی مک کلوری به دهانه رود هورتون در دریای بیوفورت در نزدیکی کیپ باتهرست (cape Bathurst) در شمال غربی کشور کانادا رسیدند، مک کلوری در فاصله دور دودی دید. او انتظار داشت که این دود از آتش یک کمپ باشد که شاید فرانکلین و گروهش درست نموده بودند، به همین خاطر سریعا یک گروه برای پیدا کردن منشأ دود به آنجا فرستاد.

گروه فرستاده شده آتشی که از کمپ فرانکلین باشد پیدا نکرد، بلکه با ستون هایی از دود غلیظ روبرو شدند که از درون زمین بیرون می آمدند. اعضای گروه با نمونه ای از سنگ های دودزای آنجا بازگشتند و وقتی آن را روی میز مک کلوری گذاشتند سنگ کل میز چوبی او را سوزاند.

مک کلوری فکر می کرد سنگ ها، آتش فشانی باشند، ولی حقیقت چیز دیگری بود. کوه ها حاوی مقدار فراوانی زغال سنگ غنی شده با سولفور بودند (زغال سنگ قهوه ای)، سنگ ها خودبخود در اثر سایش تپه ها و در معرض هوا مشتعل شده بودند. دود آن ها حاوی سولفور دی اکسید و سولفوریک اسید و بخار بودند که همه با هم موجب اسیدی شدن استخر های کم عمق اطراف آنجا و به وجود آمدن دسته ای از حیوانات دریایی شده بود که در آب های اسیدی زیست می نمایند. این موجودات در تضاد با موجوداتی هستند که در آب های شمالی (که قلیایی اند) زیست می نمایند.

محققان بر این باورند که این تپه های دودزا قرن ها در حال سوختن بوده اند و تا آینده های دور نیز همین شرایط را خواهند داشت.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 580

به "تپه های دودزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های دودزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید