خلیل زاد در دور تازه سفر خود با ملا برادر ملاقات کرد

به گزارش تور اروپا ارزان، دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام نموده است که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با ملاعبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی این گروه ملاقات نموده است.

خلیل زاد در دور تازه سفر خود با ملا برادر ملاقات کرد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز یکشنبه در توئیتر خود نوشت که این ملاقات شب گذشته در دوحه، پایتخت قطر اجرا شده است.

به گفته وردک، مولوی عبدالحکیم رییس هیأت مذاکره کننده طالبان نیز در این ملاقات حضور داشته و دو طرف در خصوص پیشرفت های اخیر در فرایند صلح، حذف نام رهبران طالبان از فهرست های سیاه و آزادی زندانیان باقی ماندۀ این گروه از زندان های دولت افغانستان گفت وگو نموده اند.

گفته می گردد که زلمی خلیل زاد، روز آدینه دور تازه ای از سفرهایش را به کشورهای منطقه شروع نموده و نخست به ترکیه رفته و و سپس وارد قطر شده است.

دور جدید سفرهای خلیل زاد در حالی شروع شده است که گفت وگوهای مقدماتی صلح افغانستان میان هیأت های مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر طی یک هفته اخیر پیشرفت هایی را به همراه داشته و دو طرف از نهایی شدن دستور کار مذاکرات خبر داده و گفته اند که نخستین نشست برای برنامه اصلی مذاکرات نیز برگزار شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1177

به "خلیل زاد در دور تازه سفر خود با ملا برادر ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیل زاد در دور تازه سفر خود با ملا برادر ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید