روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، براساس توافق آتش بسی که سه ماه پیش با میانجی گری سازمان ملل بین گروه های درگیر در لیبی ایجاد شد، تمامی نیروهای خارجی باید دیروز شنبه این کشور از ترک می کردند اما برخی رسانه های آمریکایی همچون سی ان ان گزارش داده اند که این اتفاق رخ نداده است.

روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند

دولت مورد حمایت جامعه بین المللی که در طرابلس مستقر است، از حمایت ترکیه برخوردار است و روسیه، امارات و مصر از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شرق حمایت می کنند.

تصاویر ماهواره ای پخش شده توسط شبکه خبری سی ان ان، سنگرهایی را به طول دهها کیلومتر نشان می دهد که توسط نیروهای روسی در نزدیکی خط مقدم شهر سیرت حفر شده است.

به گزارش این رسانه ها، بنظر می رسد که آنکارا و مسکو به عنوان نیروهای اصلی خارجی مستقر در لیبی قصد دارند تحت هر گونه توافق نهایی از منافع خود در این کشور دفاع کنند.

یک شبکه خبری آمریکایی نیز به نقل از یک مقام امنیتی ناشناس آمریکا گفته که هیچ قصد و تحرکی از سوی نیروهای ترکیه و روسیه برای پیروی از توافق آتش بسی که با میانجیگری سازمان ملل به دست آمده، دیده نمی شود.

براساس برآورد سازمان ملل حدود 20 هزار نیروی خارجی برای کمک به دولت وفاق ملی، که از حمایت جامعه بین المللی برخوردار است و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در لیبی مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1253

به "روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید