زاکربرگ می خواهد آسوشیتدپرس را تصاحب کند؟

به گزارش تور اروپا ارزان، ظاهراً مارک زاکربرگ سال ها قبل کوشش زیادی نموده بود تا خبرگزاری آسوشیتد پرس را تصاحب کند و تا به امروز در این کوشش، ناکام مانده است.

زاکربرگ می خواهد آسوشیتدپرس را تصاحب کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیسبوک سابق)، در دورانی که این شرکت تقریباً تمامی تعاملات خود را با صنعت خبر کنار گذاشت، بیش از هر زمان دیگری در نظر داشت با این حوزه درگیر گردد. درواقع متا بین سال های 2017 تا 2018، به طور جدی به خرید رسانه خبری مطرح آسوشیتد پرس فکر می کرد.

ازآنجاکه آسوشیتد پرس رسانه ای تعاونی محسوب می گردد، خریداری مستقیم آن عملاً غیرممکن بود، اما متا درمورد اقداماتی مثل تأمین مالی دائمی این خبرگزاری بحث هایی انجام داد. افراد مطلع می گویند ایده اولیه این بود که فیسبوک به عنوان حامی مالی آسوشیتد پرس مشخص گردد.

فیسبوک در سال 2016 همچنان با جنجال های سیاسی دست وپنجه نرم می کرد. زاکربرگ که ابتدا نقش فیسبوک در سیاست و تأثیر آن را بر رأی دهندگان رد نموده بود، بعداً لحنش را تغییر داد. مدیرعامل متا در سال 2017 توضیحاتی درمورد کوشش شرکتش برای مسئولیت پذیری بیشتر در قبال محتوای خبری ارائه کرد.

دو منبع مطلع می گویند مذاکرات داخلی درمورد بودجه دائمی متا به آسوشیتد پرس بسیار جدی بود و پلتفرم اجتماعی قصد داشت با این کار به ارائه جریان دائمی اخبار باکیفیت در سراسر پلتفرم های خود یاری کند. پایان این ایده به علت نگرانی از جلب توجه ناخواسته نهادهای نظارتی، کنار گذاشته شد.

سخنگوی آسوشیتد پرس به سایت بیزنس اینسایدر گفت: آسوشیتد پرس در مذاکرات مربوط به فروش این رسانه به فیسبوک مشارکت نداشته است. او بعلاوه گفت خبرگزاری آسوشیتد پرس قابل خریدوفروش نیست.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2109

به "زاکربرگ می خواهد آسوشیتدپرس را تصاحب کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکربرگ می خواهد آسوشیتدپرس را تصاحب کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید