طرز تهیه مرغ ترش شمالی اصیل و خوشمزه

به گزارش تور اروپا ارزان، لذت چشیدن یک غذای شمالی خوشمزه را فقط با سفر کردن به این خطه نباید تجربه کرد کافی است همین الان دست به کار شوید و این غذای عالی و خوشمزه را در خانه تهیه کنید

طرز تهیه مرغ ترش شمالی اصیل و خوشمزه

به گزارش خبرنگاران به نقل گاله

مرغ چهار تکه

سبزی معطر300 گرم

پیاز کوچک دو عدد

سیر رنده شده سه حبه

گردو آسیب شدهیک پیمانه

رب انارسه تا چهار قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول

اول از هر کاری تکه های مرغ را بعد از شست و شو داخل یک آبکش بریزید تا کاملا آب آن ها گرفته گردد. سپس سطح هر مرغ را به نمک و فلفل و زردچوبه آغشته کنید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید و مرغ را داخل روغن با حرارت کم تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم

در این حین که مرغ داخل تابه در حال سرخ شدن است، سبزی های معطر که شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر و چوچاق، خالواش و ریحان است را داخل یک تابه دیگر با مقداری روغن تفت دهید تا خوب سرخ شوند. ولی مراقب باشید تا سبزی را آنقدر تفت ندهید که تلخ گردد.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و سیر را با رنده ریز رنده کنید. وقتی مرغ سرخ شد، آن را از تابه خارج کنید و پیاز را داخل همان روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. سپس سیر را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن رب انار را اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از کمی تفت دادن گردوی آسیاب شده را اضافه کنید و بعد از همزدن و دوباره تفت دادن سبزی را که سرخ کردید، اضافه کنید. معمولا این مقدار رب انار برای این مقدار سبزی کافی است. اما می توانید بر حسب سلیقه تان رب انار بیشتری اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا حدود سه پیمانه آب به مایه مرغ ترش اضافه نموده و مرغ ها را هم داخل مایه قرار دهید. مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید تا برای نیم تا یک ساعت مرغ ترش حسابی جا افتاده و مزه دار گردد. در این فاصله سراغ آماده کردن برنج کته بروید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1126

به "طرز تهیه مرغ ترش شمالی اصیل و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ ترش شمالی اصیل و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید