بازسازی ویلا: قزوین کلکسیونی از میراث فرهنگی است، گراند هتل قزوین بازسازی می گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قزوین کلکسیونی از انواع میراث فرهنگی و آثار باستانی است که گراند هتل به یکی از این آثار امروز از پروژه های شاخص نیازمند بازسازی و بازسازی در قزوین است.

بازسازی ویلا: قزوین کلکسیونی از میراث فرهنگی است، گراند هتل قزوین بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، مهندس سیدعزت الله ضرغامی امروز پنجشنبه 13 مرداد 1401 در حاشیه بازدید از مجموعه دولتخانه صفوی و گراند هتل قزوین اظهار کرد: قزوین کلکسیونی از میراث فرهنگی است و تنوع آثار و موضوعات میراث فرهنگی نشان از قدمت آن دارد که در نوع خود کم نظیر است.

او اضافه نمود: گراند هتلی که امروز از آن بازدید شد، به عنوان نخستین گراند هتل کشور امروز در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: در طول سال های گذشته بر اساس قوانینی که داشتیم این بنا به بخش خصوصی واگذار شد تا مورد بازسازی و بهره برداری قرار گیرد ولی به هر علت کار معوق ماند و قرار داد فسخ شد و در نهایت گراند هتل قزوین هنوز به عنوان یک بنایی که بازسازی آن تکمیل نشده به جای مانده است.

مهندس ضرغامی گفت: از این رو با توجه به قدمت و اهمیت این بنا، بازسازی آن باید در اولویت قرار گیرد و بازسازی آن در حدی که شایسته یک اثر تاریخی است به سرعت انجام گردد تا در اختیار مردم قرار گیرد. در سفر رئیس جمهوری نیز دستوارتی در این خصوص داده شد و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است.

2500میلیارد تومان خسارت سیل به آثار باستانی کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با اشاره به بروز سیلاب و آسیب به آثار باستانی در هفته اخیر در کشور گفت: در مورد سیلی که در چهار استان ایجاد شده 730 مورد اثر تاریخی آسیب دیده در این استان ها شناسایی شد که در بعضی از شهرها بناها و محوطه های تاریخی دچار آسیب شدند.

مهندس ضرغامی توضیح داد:مسئله تامین خسارات در دولت مطرح شده و برآورد اولیه ما تا اواسط هفته گذشته حدود 2500میلیارد تومان ارزیابی شده است که امیدواریم به زودی با تخصیص اعتبار مورد احتیاج ترمیم و بازسازی لازم انجام گردد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1914

به "بازسازی ویلا: قزوین کلکسیونی از میراث فرهنگی است، گراند هتل قزوین بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: قزوین کلکسیونی از میراث فرهنگی است، گراند هتل قزوین بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید