محدودیت دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیر امور جهانی فیس بوک از برنامه ریزی این شبکه اجتماعی برای مدیریت شرایط حاد بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

محدودیت دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از انگجت، وی که با نشریه تایمز اقتصادی مصاحبه نموده تصریح نموده که فیس بوک در حال برنامه ریزی برای بدترین سناریوهایی است که ممکن است بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاییز رخ دهد و به آشوب خیابانی و اعتراض های دامنه دار منجر گردد.

به گفته وی، فیس بوک در حال آنالیز این موضوع است که چگونه باید در برابر مقوله هایی مانند آشوب های مدنی و خشونت های شدید هواداران دو نامزد انتخاباتی که در فضای مجازی نیز بازتاب خواهد داشت واکنش نشان دهد. این شبکه اجتماعی در سال های اخیر بارها به بی عملی و بی تفاوتی نسبت به نفرت پراکنی و انتشار مطالب مروج خشونت، نژادپرستی، هتاکانه و غیره متهم شده است.

کلگ در بخشی از این مصاحبه تصریح نموده که اگر هرج و مرج های بعد از انتخابات تشدید گردد و کار به خشونت بکشد ممکن است دسترسی کاربران و نیز کارکنان فیس بوک به بعضی قابلیت های این شبکه اجتماعی محدود گردد. وی در خصوص جزئیات این محدودیت ها و طرح ها توضیحی نداد.

وی به بعضی از اقدامات مشابه فیس بوک در این زمینه در سایر کشورها مانند سری لانکا و میانمار اشاره نموده و اضافه نمود بی توجهی به نفرت پراکنی در اینترنت می تواند خشونت ها را تشدید کند.

تایمز اقتصادی در انتهای این مصاحبه مدعی شده فیس بوک 70 سناریو را برای آشوب های بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر گرفته و در این زمینه از مشورت بعضی سناریونویسان و برنامه نویسان نظامی در بالاترین سطح جهانی نیز برخوردار است. از جمله افرادی که در این برنامه ریزی ها در فیس بوک حضور داشته اند، می توان به شریل سندربرگ و شخص مارک زاکربرگ نیز در کنار نیک کلگ اشاره نمود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1023

به "محدودیت دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید