محسن هاشمی: متولیان فرهنگ با افراط و خرافه مبارزه نمایند

به گزارش تور اروپا ارزان، رییس شورای اسلامی شهر تهران از متولیان فرهنگ خواست تا در مبارزه با افراط و خرافات فعال باشند.

محسن هاشمی: متولیان فرهنگ با افراط و خرافه مبارزه نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: سانحه بوجود آمده برای شناور کنارک را به خانواده عظیم ارتش جمهوری اسلامی و خانواده های شهدا و مجروحان تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین و شب های پرفیض قدر قرار داریم، گفت: تفاوت ماه مبارک رمضان سال جاری در نوع متفاوت ارتباط با خالق هستی است، همزمانی شب های قدر با ایام شهادت امیرمومنان، نوع ارتباط مطلوب با خداوند را در سیمای ایشان نشان می دهد.

هاشمی اعلام کرد: میانه روی و اعتدال در زندگی، یکی از ویژگی برجسته امیرمومنان است به نحوی که نمی توان بین اوصاف مختلف ایشان، یکی را بر دیگری رجحان دارد. امام علی(ع) به همان میزان که به عدالت اهمیت می دهد در عبادت کوشاست، معیشت مردم و گرسنه نماندن آنها، برقراری امنیت، رفاه و آرامش برای مردم در کنار دعوت آنها به اخلاق و رستگاری، ترجیح خدمت به جامعه به امورات شخصی در کنار پرورش کارگزاران و مسئولان حکومتی همه از ویژگی های امامی است که چهره ای ماندگار برای تاریخ بشر فراتر از هر دین و مذهبی بجا گذارده است.

به گفته وی، برجسته ترین ویژگی امام علی، وفاداری او به سنت و سیره رسول خدا بود و به این خاطر با بدعت، غلو و افراط در دینداری شدیدترین برخوردها را انجام می داد و از فرقه سازی، انتساب برداشت های سلیقه ای و بی مبنای عقلانی به دین جلوگیری می کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: امروز راه امام علی در برابر ما قرار گرفته است تا پا در جهت میانه روی و اعتدال که جوهره عدالت است بگذاریم و از دامن زدن خرفات، افراط و تفریط، غلو و مغالطات به دین جلوگیری کنیم. خروج از میانه روی و اعتدال در دینداری، موجب بدبینی و زدگی بخش عظیمی از جامعه و نسل جوان نسبت به دین می گردد و تبدیل دین به فرقه که یکی از آسیب های جدی دوران ما و نتیجه دوری از عقلانیت است، عظیمترین خیانت به اسلام و منش توحیدی است.

وی گفت: امیدواریم دستگاه های فرهنگی کشور، بخصوص متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری ناب و منطبق بر سیره و روش امام علی و مبارزه با خرافات و افراط و غلو، فعالیت بیشتری داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 828

به "محسن هاشمی: متولیان فرهنگ با افراط و خرافه مبارزه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن هاشمی: متولیان فرهنگ با افراط و خرافه مبارزه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید