مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام 184 سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 184 سد بزرگ در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خودش را داشته و پتانسیل استفاده برای مقاصد گردشگری را دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام 184 سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه خبری آب ایران، محمد حاج رسولی ها در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: موضوع استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای کشور یکی از سیاست هایی است که وزارت نیرو از سال 96 در دستور کار خودش قرار داده و شرکت مدیریت منابع آب دستورالعمل ها، بخش نامه ها و ساز و کارهای آن را با تشکیل کمیته ای شروع کرد.

وی با بیان این که این موضوع با تنگناهای زیادی روبرو بود، گفت: تاکیدات رئیس جمهور برای تحقق گردشگری سدها باعث شد که دیگر مسوولان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال نمایند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به این که 184 سد بزرگ در کشور داریم، توضیح داد: این سدها هر کدام قابلیت های خاصی از جمله دسترسی به اماکن زیارتی، جنگل و حتی کویر دارند که از این ظرفیت ها برای گردشگری می توان استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم تعدیل و تسهیل قوانین و مقررات برای تحقق گردشگری سدها، گفت: علاوه بر آن باید اختیار بیشتری به مدیران استانی داده گردد تا بتوانند از این اختیار در راستای اهداف مدنظر استفاده نمایند.

حاج رسولی ها با بیان این که گردشگری سدها نیازمند حضور قدرتمند بخش خصوصی است، یادآور شد: با اقدامات اجرا شده بستر سرمایه گذاری آماده شده؛ به طوری که در استان مازندران سه محل برای گردشگری سدها در نظر گرفته شده است. سازمان آب و برق خوزستان با ایجاد فضای مجازی نسبت به معرفی پتانسیل های خود اقدام نموده است. علاوه بر آن، در استان تهران نیز کار خوبی شروع شده و امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت های سد لار برای مقاصد گردشگری استفاده گردد.

وی اظهار داشت: شرکت مدیریت منابع آب ایران همه توانایی و ظرفیت های خود را برای گردشگری سدها اختصاص داده و اقدامالات لازم را در این خصوص انجام می دهد.

در ادامه نیز سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و بر لزوم توسعه گردشگری در محل سدهای استان تهران بر اساس ضوابط و مقررات تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 468

به "مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام 184 سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام 184 سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید