مدیر اندیشکده آمریکایی: توافق ایران و چین پیروزی عظیم برای هر دو کشور است

به گزارش تور اروپا ارزان، فارس نوشت: جک کیان مدیر اندیشکده مطالعات جنگ در واشنگتن یکشنبه گفت که سند همکاری 25 ساله ایران و چین پیروزی بزرگی برای هر دو کشور به شمار می آید.

مدیر اندیشکده آمریکایی: توافق ایران و چین پیروزی عظیم برای هر دو کشور است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی که با شبکه خبری فاکس نیوز مصاحبه می کرد، گفت: چین منافع راهبردی زیادی در خاورمیانه دارد و پکن کاملا به نفت این منطقه وابسته بوده و بیش از 60 درصد از احتیاج نفت چین از این منطقه می آید و همین موضوع دلیل علاقه آنها به این رابطه است و این توافق جریان نفت از ایران را برای آنها تضمین می نماید.

مدیر این اندیشکده آمریکایی اضافه نمود: پیامد این توافق برای آمریکا قطعا این خواهد بود که تاثیر تحریم ها بر ایران کاهش می یابد و انگیزه آنها برای آمدن به میز مذاکره و کار کردن بر روی توافق هسته ای بهتر و بهبود یافته کاهش می یابد.

پیش از بلومبرگ، نشریه وال استریت ژورنال نیز با بیان اینکه امضای سند راهبردی بین ایران و چین باعث نقش بر آب شدن نقشه های آمریکا برای منزوی کردن تهران شد، نوشت پکن در سال های اخیر یک شریک تجاری مهم برای ایران بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1386

به "مدیر اندیشکده آمریکایی: توافق ایران و چین پیروزی عظیم برای هر دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اندیشکده آمریکایی: توافق ایران و چین پیروزی عظیم برای هر دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید