پکن:هدف حاضران در مذاکرات وین لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است

به گزارش تور اروپا ارزان، نماینده چین در مذاکرات هسته ای در وین گفت، همه طرف ها توافق نموده اند که در روزهای آینده با کار گسترده تر و اساسی در زمینه لغو تحریم ها و سایر موضوعات مرتبط ، کوشش نمایند.

پکن:هدف حاضران در مذاکرات وین لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده چین در مذاکرات روز شنبه گفت این گفت وگوها با هدف نجات توافق هسته ای ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز وانگ فون نماینده چین در سازمان ملل متحد و حاضر مذاکرات هسته ای در وین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه به خبرنگاران گفت: همه طرف های به جامانده در توافق موافقت نموده اند که کوشش در مواردی از جمله برطرف تحریم ای ایالات متحده را تسریع نمایند.

وی ابزار امیدواری کرد که طی چند روز آینده طرفین مذاکره بر روی فرمول خاصی برای لغو تحریمها را آغاز نمایند.

به گفته این دیپلمات ارشد چینی،همه طرف ها توافق نموده اند که در روزهای بعدی با کار گسترده تر و اساسی در زمینه لغو تحریم ها و سایر موضوعات مرتبط ، سرعت خود را بیشتر نمایند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اظهاراتی بعد از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز بعد از سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت یک بار دیگر نشست کمیسیون مشترک را برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الان انجام شده هم در حوزه برطرف تحریم ها و هم هسته ای تشکیل دادیم و گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی در داخل نشست صورت گرفت.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد. جهتی که باید طی گردد، الان یک مقدار شناخته شده است. البته این جهت آسان نیست و اختلاف نظرها این گونه نیست که خاتمه یافته باشد و اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید در طی مذاکرات بعدی کاهش یابد.

عراقچی گفت: اصلا علاقه مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم. در حدی که احتیاج است بحث ها روشن شده و گفته گردد، طبیعتا مذاکرات ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک آغاز به کار نمایند. نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد می تواند آغاز گردد و به همین منظور هیأت ایرانی متون مدنظر خود را در حوزه هسته ای و برطرف تحریم ها آماده نموده و این را به همه طرف ها ارائه نموده است و این متون می تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.

وی گفت: به نظر ما زمان آغاز نگارش متن حداقل در مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرا رسیده است.

عراقچی سه شنبه 24 فروردین ماه در رأس هیأتی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و وزرات نفت وارد وین شد. قرار بود نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه 25 فروردین در وین برگزار گردد که به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا این نشست روز گذشته در وین برگزار و حدود دو ساعت به طول انجامید. عراقچی قبل از این نشست در اظهاراتی گفت که هیأت ایرانی به دنبال مذاکرات فرسایشی نیست.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در خاتمه این نشست آن را بسیار جدی و چالشی خواند و بار دیگر بر برطرف همه تحریم ها تأکید کرد و گفت، اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1394

به "پکن:هدف حاضران در مذاکرات وین لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن:هدف حاضران در مذاکرات وین لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید