مقاله: پاییز شاعران چه رنگی است؟

به گزارش تور اروپا ارزان، فرهاد عابدینی پاییز را زیباتر از بهار می داند و درباره نگاه های گوناگون شاعران به پاییز می گوید: این دیدگاه به موقعیت شاعر هم وابسته است. ممکن است برای شاعر ریزش برگ ها اندوه باشد اما نباید فراموش گردد که این ریزش هم زایش پیدا می نماید و دوباره سبز می گردد. یعنی این که عنوان گذاری بر این اساس که پاییز غم انگیز است درست نیست.

مقاله: پاییز شاعران چه رنگی است؟

پوران فرخ زاد در کتاب از پاییز (زنجیره ای از شعرهای پاییزی از سروده های کهن تا امروزین در قالب های گونه گون درباره چیستی واژه خزان نوشته است: چنان که می دانیم زایش هر واژه، در هر زمان بر پایه نماد و نمود ریشه یا ریشه هایی است که بتوان به یاریگریشان، آن احتیاج ویژه را برآورده ساخت. برای نمونه، نامواژه تابستان، آمیزه ای است از واژه تاب تابیدن و تابش و ستان صندلی و هنگام که معنای آن اشاره ای است به هنگام تابش خورشید و گرما. یا زمستان که آن اشاره ای است به هنگام سرما و سردی هوا. و واژه بهاران به هنگامِ بهی هوا، جوانه زدن درختان، و شکوفه برآوردن آن گیاهان است.

او با ابراز علاقه نسبت به پاییز و سرودن درباره آن می گوید: پاییز برای من اندوه و غم نداشته و به نظرم برهه ای است که می توانیم زیبایی و آرامش خاصی را ببینیم و اثرات آن را در شعرهای مان به کار ببریم و این اثرات را جاودانه کنیم.

منبع مقاله: پاییز شاعران چه رنگی است؟

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1658

به "مقاله: پاییز شاعران چه رنگی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پاییز شاعران چه رنگی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید