موزه رترو وارنا، سفری کلاسیک در زمان!

به گزارش تور اروپا ارزان، موزه رترو در وارنا | Retro Museum

شما هم از دسته کسانی هستید که عاشق ماشین ها هستند و یکی از آرزوهایشان داشتن کلکسیونی کامل از ماشین ها است؟ اگر که جوابتان آری است باید این را بدانید که در جهان موزه ها و نمایشگاه های مختلفی وجود دارد که ماشین های مختلف و قدیم که بیشتر کلاسیک و آنتیک هستند را نمایش می دهند. یکی از این موزه های نمایشگاهی، موزه رترو در وارنا است که نه تنها دست بر روی ماشین ها گذاشته بلکه به بازاسزی زندگی مردم در آن دهه ها نیز پرداخته است. این موزه بسیار عظیم به صورت تخصصی تنها نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک و قدیمی است که دقیقا از همان ماشین هایی که در هیچ کجای جهان نمی توانید لنگه اش را پیدا کنید را به همراه خیلی چیزهای دیگر را نمایش می دهد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، موزه رترو در وارنا را بیشتر بشناسیم.

موزه رترو وارنا، سفری کلاسیک در زمان!

نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک، موزه رترو در وارنا

در جهان افراد زیادی هستند که عاشق ماشین های مختلف هستند و اگر امکانش را پیدا نمایند حتی برای خود کلکسیونی از ماشین های قدیمی و آنتیک برپا می نمایند. این کلکسیون ها گاهی کاملا شخصی می مانند و گاهی هم همانند موزه رترو در وارنا به یک نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک تبدیل می گردد. موزه رترو وارنا یکی از عظیم ترین موزه های نمایش ماشین های کلاسیک و قدیمی است که نه تنها دیگر ساخته نمی شوند بلکه شاید از آن ها در جهان در بهترین حالت ممکن 1 یا 2 نسخه دیگر وجود داشته باشد. در این موزه جالب برای کسانی که علاقه مند به بازدید و آنالیز از ماشین های قدیمی هستند، 50 ماشین از انواع ماشین های قدیمی و آنتیکی که متعلق به 80 سال پیش هستند؛ به نمایش گذاشته شده اند.

نکته مشترک و جالبی که بین تمامی ماشین های قدیمی و کلاسیکی که در این نمایشگاه دائمی به نمایش گذاشته شده اند این است که، همه آن ها متعلق به عصری هستند که نظام حاکم بر اکثریت؛ سوسیالیسم است. این ماشین ها در واقع از قدیمی تا جدیدشان متعلق به سال های 1943 میلادی تا به 1989 میلادی هستند.

این موزه بسیار جالب به شکلی طراحی شده است که در هنگام حضور در آن کاملا می توانید این حس را داشته باشید که وارد اروپا در سال های جنگ سرد شده اید. در طراحی فضای این موزه به شکلی عمل شده است که کلا حال و هوای رترو و به اصطلاح اروپایی ها؛ اولد اسکول (Old School) یا همان فشن قدیمی را متجلی نماید. همین که در پیش زمینه طراحی این موزه از رنگ های کرم مات و قرمز اناری استفاده شده است خود گواهی است بر این ادعا. در کنار این سبک چیدمان و رنگ ها، از بسیاری از استندهای نقاشی، مجسمه های ساخته شده از موم و یا ایدئولوگ های مختلفی از بسیاری از هنرمندان ملی معاصر بلغارستانی و انقلابیون معروف چه در جهان و چه در بلغارستان که بر روی سرنوشت بلغارستان تاثیرگذار بوده اند را خواهید دید.

از این انقلابیون معروف می توانیم به اشخاصی همچون: لنین، چگوارا، استالین و یا حتی فیدل کاستروی کوبایی اشاره نماییم. بیشتر کارشناسانی که از این موزه بازدید نموده اند می گویند که قصد کسانی که این موزه را طراحی نموده اند تنها این نبوده است که در بستری مناسب به نمایش در این نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک و قدیمی بپردازند بلکه آن ها منظوری فراتر از این حرف ها را دارند. در واقع به نظر بسیاری از کسانی که دارای نظر کارشناسی در زمینه موزه ها هستند اعتقاد دارند که موزه رترو در وارنا با در کنار هم قرار دادن ماشین های کلاسیک و قدیمی در محیطی عظیم با طراحی قدیمی این است که در واقع فضای جامعه و زندگی مردم وارنا در زمان حکومت های سوسیالیستی را نشان دهند. در واقع آن ها معتقدند که صاحبان این موزه با استفاده از تکنیک یک پارچه سازی محیط با سیستم تعامل، بازدید نمایندگان را به بیشتر از 50 سال گذشته و شرایط زندگی در آن موقع ها با استفاده از نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک در آن روزگاران می برد.

وجود وسایلی همچون: سیگار بلغاری سنتی بدون فیلتر، جاروبرقی روسی، ماکت های ساخته شده از موم که یک خانواده آلمانی را نمایش می دهد و خیلی از نشانه های دیگری که در این موزه به کار گرفته شده اند، همه و همه در واقع چیزهایی هستند که در این نمایشگاه دائمی به ظاهر ماشین های کلاسیک بر روی روان و تصورات بینندگان تاثیر می گذارد و وارنا و بلغارستان را در زمانی که تحت حکومت شوروی ها بودند را به نمایش می گذارد.

آدرس موزه:Andrey Saharov Str. 2 | Grand Mall, Varna 9000, Bulgaria

دانستنی هایی درباره موزه رترو در وارنا و نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک

  • این موزه در گرند مال قرار گرفته است.
  • بیشترین مرکز توجه سازندگان این موزه زندگی مردم وارنا در زمان شوروی هاست نه ماشین های آنتیک و کلاسیک!
  • در این موزه حتی لوازم آرایشی خانم ها که در آن سال ها فراوری می شده است نیز به نمایش در آمده است.
  • در این موزه دقیقا 50 ماشین قدیمی که همه آن ها متعلق به کارخانه های مختلف هستند را به نمایش گذاشته اند.
  • مساحت این موزه 4 هزار متر مربع است.

منبع: retromuseum.bgمنبع: الی گشت

انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 776

به "موزه رترو وارنا، سفری کلاسیک در زمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه رترو وارنا، سفری کلاسیک در زمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید