نمای شیشه ای ساختمان[

به گزارش تور اروپا ارزان، یکی از نکات مهم در ساختمان سازی، طراحی نمای ساختمان می باشد. استفاده از نمای شیشه ای در طراحی ساختمان هایی به سبک مدرن زیاد به چشم می خورد. نمای شیشه ای بین فضای داخل ساختمان و محوطه بیرون آن ارتباط برقرار می نماید و این امکان را برای ساکنین فراهم می نماید که منظره و طبیعت بیرون از ساختمان را حتی زمانی که بر روی کاناپه خود استراحت می کنند تماشا کنند.

نمای شیشه ای ساختمان[

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

با استفاده از شیشه می توان حجم عظیمی از پرتوهای نور را وارد خانه کرد و با استفاده از نور طبیعی شادابی و نشاط را تجربه نمود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، نمای شیشه نه تنها به منظور دستیابی به اهداف زیبایی شناسی به کار برده می شود بلکه با استفاده از آن می توان نیازهای یک خانه نظیر امنیت، دوام و عدم انتقال سر و صدا را نیز جوابگو بود.

در این مطلب از ما به آنالیز نماهای شیشه ای ساختمان و عکس ها و مدل های آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

نمای شیشه ای

شیشه یکی از مصالح ساختمانی است که به زیبایی با سایر مصالح نظیر سنگ، آجر و فلز سازگار می شود و جلوه ای زیبا را به نمایش می گذارد. اگر به ساختمان های مجاور خود نگاهی بیندازید متوجه حضور این متریال کاربردی در نمای آن ها خواهید شد.

معماری مدرن امروز بر زیبایی و کاربردی بودن نما تاکید دارد و شیشه از جمله المان هایی است که از نظر جذابیت فوق العاده بوده و نور طبیعی را برای ساکنین فراهم می نماید. ظرافتی که شیشه به نمای ساختمان می بخشد سبب شده تا معماران و طراحان خوش ذوق سعی نمایند از این متریال هم در دکوراسیون داخلی و هم در طراحی نما استفاده نمایند.

انواع نمای شیشه ای

  • اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر به عنوان استاندارد شناخته شده است، زیرا تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای را کاهش می دهد. از ویژگی های شاخص نمای شیشه ای اسپایدر می توان به استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و همراه با سطح آفتاب گیر اشاره نمود.

  • شیشه های دوجداره بدون فریم

شیشه های دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه ای فریم لس از زیباترین انواع می باشد، زیرا یکپارچه بوده و با ایجاد سطحی یکنواخت، بسیار زیبا می شود و زیبایی منحصر به فردی را به وجود می آورد. گفتنی است که در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شوند.

  • نمای شیشه ای کرتین وال

کرتین وال نوع خاصی از نمای شیشه ای است، زیرا به دلیل داشتن قابلیت هایی مانند عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی از محبوبیت خاصی برخوردار است. نمای شیشه ای کرتین وال دارای سه نوع مدل از جمله در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس می باشد.

مزایای نمای شیشه ای

  • نمای شیشه ای پل ارتباطی فضای داخلی با دنیای خارج از ساختمان است. در خانه ای که نمای آن با شیشه طراحی شده می توان بر فضای بیرون مسلط بود و دید کامل داشت. علاوه بر آن می توان حسی لذت بخش از تماشای طبیعت یکپارچه بیرون دریافت کرد.
  • برای نماکاری ساختمان با این متریال، از شیشه های دوجداره استفاده می شود، از این رو می توان آرامش و سکوت را در ساختمان حس کرد؛ زیرا این شیشه ها نوعی عایق صوتی هستند و مانع از انتقال سر و صدای بیرون به داخل ساختمان و برعکس می شوند.
  • شیشه متریالی است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافی بر سازه اصلی وارد نمی نماید.
  • نمای شیشه ای نسبت به نماهای دیگر مانند نمای سنگی و آجری سریع تر اجرا می شود.
  • به علت استفاده از شیشه های دوجداره، هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان به میزان چشمگیر کاهش می یابد زیرا این شیشه ها تا حد زیادی از انتقال سرما و گرما به ساختمان جلوگیری می نمایند.
  • تمیز کردن نمای شیشه بسیار آسان است و در صورت کدر شدن آن ها می توان به آسانی آن ها را شست و شو داد. شیشه خودتمیز شونده که با استفاده از نانوذرات ساخته می شود نوع جدیدی از شیشه است که در برابر جذب آلودگی مقاومت بالایی دارد و هیچ نگرانی در مورد تمیز کردن آن وجود نخواهد داشت.
  • شیشه روشنایی لازم برای فضای داخل ساختمان فراهم می نماید و استفاده از آن میزان برق مصرفی در ساختمان را کاهش می دهد. علاوه بر آن نور طبیعی که یکی از نیازهای ضروری انسان است را برای وی به ارمغان می آورد.
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از جمله ویژگی های شاخص نمای شیشه ای است. شیشه برخلاف متریالی مانند فلز دچار خوردگی نمی شود و تغییرات آب و هوایی تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی نماید. از این رو از نمای شیشه ای هم در مناطق سردسیر و هم در مکان های گرمسیر استفاده می شود.
  • نمای شیشه ای ظرافت و آراستگی فوق العاده ای به ساختمان می بخشد. اگر به ساختمان های تجاری اطراف خود توجه کنید متوجه حضور شیشه در طراحی نمای آن ها خواهید شد.
  • شیشه متریالی انعطاف پذیر است و می توان آن را با توجه به مکان مورد نظر در قالب های گوناگون ساخت. تنوع بالای طرح و رنگ شیشه باعث رونق استفاده از آن در پروژه های ساختمانی شده است، بنابراین اهمیت این متریال از چشم هیچ پیمانکار و معمار پنهان نیست.
  • در مقایسه با سایر مصالح، استفاده از شیشه برای نما منجر به کاهش هزینه های اجرایی و نگهداری از نما می شود.

معایب نمای شیشه ای

  • در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل بنا، دمای داخل بنا را افزایش می دهد و باعث می شود انرژی بیشتری مصرف شود. برای برطرف کردن این عیب می توانید از شیشه های رنگی یا پرده های داینامیک بهره ببرید.
  • هنگام بارش باران و گرد و خاک، آلودگی ها به نما می چسبند که باعث می شود زیبایی داخلی نما کاهش پیدا کند. برای برطرف این مشکل می توانید از سایبان بهره ببرید.
  • شیشه در برابر ارتعاشات خیلی زیاد، حرارت بالا و آتش سوزی مقاومت کمی دارد و سریعا تحت حرارت دچار تغییر شکل و فرو ریختن نما می شود.

نکات پایانی

شیشه نقش مهمی در جذابیت یک بنا ایفا می نماید. خانه ای که با یک قاب شیشه ای احاطه شده مسلماً نسبت به خانه های سنگی و آجری ظرافت و جذابیت فوق العاده ای داشته و چشم هر بیننده را به خود جذب می نماید. طراحان و معماران امروزی با ایده های ناب و خلاقانه خود طرح های بی نظیری برای استفاده از شیشه در نما ارائه می دهند.

معماری مدرن امروزی گرایشی متفاوت نسبت به معماری سنتی دارد و تاکید آن بر کارایی فضا و زیبایی آن با استفاده از مصالح سبک، ظریف و مقاوم است. نمای شیشه ای نیز از جمله نماهای مدرن و باشکوه است که این روزها رواج پیدا نموده است. اگر قصد دارید خانه ای جدید با ایده ها و طرح های شخصی خود بسازید، شیشه را به عنوان متریال اصلی در نظر بگیرید، زیرا با استفاده از آن می توانید هم نمای ساختمان و هم دکوراسیون داخلی آن را متفاوت و مدرن تر نشان دهید.

در ادامه عکس های جذاب و دیدنی از نمای شیشه ای ساختمان را برای شما عزیزان آماده نموده ایم که امیدواریم از دیدن آنها لذت ببرید و در ساخت نمای ساختمان از این مدل ها ایده بگیرید. اگر ایده ای در مورد نمای شیشه ای در ذهن دارید، آن را به وسیله کامنت با اهالی ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 871

به "نمای شیشه ای ساختمان[" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای شیشه ای ساختمان["

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید