نوازنده مطرح ایرانی به آلمان می رود

به گزارش تور اروپا ارزان، کیهان کلهر (موسیقی دان و نوازنده چیره دست کمانچه) جدیدترین کنسرت خود را در شهر زوریخ روی صحنه خواهد برد.

نوازنده مطرح ایرانی به آلمان می رود

به گزارش خبرنگاران این هنرمند پیشکسوت در 15 ماه سپتامبر مصادف با 24 شهریور کنسرت آوای امید را اجرا خواهد کرد و این در حالی است که کیا طبسیان (نوازنده سه تار) و بهنام سامانی (نوازنده سازهای کوبه ای) در این اجرا کلهر را همراهی خواهند کرد.

آوای امید که یک همنشینی بدون کلام از کمانچه، سه تار و سازهای کوبه ای است، خردادماه نیز در آلمان و هلند روی صحنه بود. کیا طبسیان پیش از این هم با کیهان کلهر روی صحنه رفته بود و در ونکوور اجرایی را در فضای بداهه با این هنرمند اجرا کرده بود.

کیهان کلهر در سال 1342 در خانواده ای کرمانشاهی و موسیقی دوست در تهران چشم به جهان گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه ای به موسیقی پرداخت و در 13سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.

کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری چاووش همکار بود. در 17سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ التحصیل شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2076

به "نوازنده مطرح ایرانی به آلمان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوازنده مطرح ایرانی به آلمان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید