هشدار پلیس درمورد سودجویی با وام معیشتی

به گزارش تور اروپا ارزان، رییس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات پایتخت نسبت به هرگونه سواستفاده و کلاهبرداری احتمالی از شهروندان متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی معیشتی هشدار داد.

هشدار پلیس درمورد سودجویی با وام معیشتی

سرهنگ تورج کاظمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون اعطای وام یک میلیون تومانی معیشتی به شهروندان از سوی دولت، اظهارکرد: در این شرایط ممکن است که متاسفانه افراد سودجو دست به اقدامات مجرمانه زده و با طراحی سایت یا درگاه های پرداخت جعلی اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی متقاضیان یا حتی اطلاعات شخصی آنان گردد که به همین دلیل ضروری است که حتما شهروندان با هوشیاری کامل نسبت به ثبت نام در این سایت ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ممکن است افراد سودجو سایتی جعلی با آدرسی بسیار شبیه به نسخه اصلی را طراحی نموده و به وسیله پیغامک یا پیغام رسان و شبکه های اجتماعی آن را تبلیغ نمایند. در این شرایط متقاضیان به سایت جعلی راهنمایی شده و در آنجا ممکن است از آنان بخواهند با پرداخت مبلغی اندک درخواست خود را ثبت نمایند. یا حتی ممکن است از اطلاعات هویتی و شخصی این افراد سواستفاده گردد.

کاظمی اضافه نمود: همچنین ممکن است به روش هایی نظیر تماس تلفنی و ... که عمدتا با افراد سالخورده انجام می گردد، آنان را به پای عابربانک کشانده و حسابشان را خالی نمایند. به همین دلیل ضروری است که تمامی شهروندان توجه داشته باشند که برای دریافت وام معیشتی حتما اخبار را از وزارت رفاه و رسانه های معتبر پیگیری نمایند و قبل از هرگونه اقدام اصل خبر را در سایت وزارت رفاه یا رسانه های معتبر مطالعه نمایند.

رییس پلیس فتای تهران عظیم اضافه نمود: جوانان نیز ضروری است در هنگام ثبت نام بسته های معیشتی به عظیمترها و به خصوص افراد سالخورده و کسانی که مهارت کافی در استفاده از فضای مجازی را ندارند، یاری نمایند تا خدای نانموده مورد سواستفاده قرار نگیرند.

وی از شهروندان خواست به پیغامک ها با سرشماره ناشناس و مواردی که با عناوین و تیترهای جلب توجه نماینده از پرداخت وام و تسهیلات خبر داده، توجه ننمایند چرا که به احتمال زیاد منجر به کلاهبرداری خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه پلیس فتا در این زمینه به طور شبانه روزی اقدام به رصد فضا نموده و با متخلفان برخورد خواهد نمود، اعلام کرد: تا کنون مورد پیرامون کلاهبرداری یا سوءاستفاده در پوشش دریافت وام معیشتی در تهران نداشتیم، اما در موردهای مشابه قبلی مواردی وجود داشته که پلیس فتا با آنها برخورد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 751

به "هشدار پلیس درمورد سودجویی با وام معیشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس درمورد سودجویی با وام معیشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید