واکسن چینی لختگی خون نداشته است، تزریق واکسن به یک میلیون نفر

به گزارش تور اروپا ارزان، شرکت تولیدات بیولوژیک کان سینو بیان کرد: واکسن کرونای این شرکت که به یک میلیون نفر تزریق شده هیچ گونه عارضه لختگی خون جدی ایجاد نکرده است.

واکسن چینی لختگی خون نداشته است، تزریق واکسن به یک میلیون نفر

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، شرکت فراوریات بیولوژیک کان سینو اظهار داشت: واکسن کرونای این شرکت هیچ گونه عارضه لختگی خون جدی ایجاد ننموده است.

پس از اشاره به نگرانی در خصوص لخته شدن خون در مواردی که با دو واکسن دیگر با فناوری مشابه فراوری شده، مدیر این شرکت تأکید کرد: هیچ مورد جدی لختی خون در حدود یک میلیون نفری که با واکسن کووید 19 آن واکسینه شده اند گزارش نشده است.

این شرکت ها از وکتورهای مختلف آدنوویروس برای فراوری واکسن استفاده نموده اند؛ واکسن هایی که حاوی وکتورهای ویروسی هستند برای حمل ژن های ویروس کرونا طراحی شده اند. بعضی از واکسن های وکتور (ناقل یا حامل) ویروسی وارد سلول ها می شوند و باعث فراوری پروتئین های ویروسی می شوند تا سطحی از ایمنی در بدن ایجاد نمایند. سایر وکتورهای ویروسی به آرامی تکثیر می شوند و پروتئین های ویروس کرونا را در سطح خود حمل می نمایند.

واکسن شرکت کن سینو اگرچه یک واکسن تحت آدنوویروس است، اما براساس یک ویروس شایع ایجاد سرماخوردگی معروف به Ad5 ساخته شده، در حالی که آسترازنکا از ویروسی استفاده می نماید که در شامپانزه وجود دارد و جانسون اند جانسون از آدنو ویروس انسانی معروف به Ad26 استفاده می نماید.

واکسن کن سینو در چین، مجارستان، شیلی، مکزیک و پاکستان تأیید شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1392

به "واکسن چینی لختگی خون نداشته است، تزریق واکسن به یک میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن چینی لختگی خون نداشته است، تزریق واکسن به یک میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید