هند به ساخت واکسن کرونا نزدیک شد

به گزارش تور اروپا ارزان، موسسه تکنولوژی شیمیایی هند در شهر حیدرآباد توانسته است مواد اولیه سازنده داروی رمدیسویر را با موفقیت ترکیب کرده و برای ساخت واکسن کرونا اقدام کند.

هند به ساخت واکسن کرونا نزدیک شد

به گزارش رسانه های هند، موسسه تکنولوژی شیمیایی هند همچنین در حال انتقال تکنولوژی ساخت این دارو به سایر شرکت های داروسازی هند برای تولید این دارو در هند است.

داروی رمدیسویر اولین واکسنی است که توسط شرکت آمریکایی گیلید ساینسز تولید شده و به عنوان درمان بیماری کرونا در موارد اضطراری در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به آزمایشات بالینی در آمریکا، زمانی که داروی رمدیسویر به صورت واکسن در رگ فرد بیمار تزریق می شود، به بهبودی او در مدت 11 روز کمک می کند. در حالی که سایر بیماران کرونایی که از داروهای دیگر استفاده می کنند، به مدت 15 روز بهبود می یابند.

هند بخشی از پروژه سازمان بهداشت جهانی در آزمایش این دارو است و تا به امروز یک هزار واکسن برای آزمایشات بالینی دریافت کرده است.

هارش واردان وزیر بهداشت هند روز سه شنبه گفت: موسسه تکنولوژی شیمیایی هند توانسته است مواد اولیه سازنده داروی رمدیسویر را ترکیب کند و این موسسه در حال انتقال تکنولوژی به سایر شرکت های داروسازی هند است.

داروی فاوی پیراویر یک داروی امیدوار کننده دیگر در درمان بیماری کرونا است. موسسه تکنولوژی شیمیایی هند در حال مذاکره با بخش خصوصی برای آزمایشات بالینی و تولید احتمالی آن در هند است.

شرکت گیلید ساینسز: در حال مذاکره با هند و پاکستان برای تولید داروی رمدیسویر هستیم

شرکت گیلید ساینسز آمریکا گفت که در حال مذاکره با شرکت های شیمیایی و دارویی برای تولید آزمایشی داروی رمدیسویر در آسیا، اروپا و کشورهای در حال توسعه است.

هفته گذشته بود که سازمان کنترل غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را در موارد اضطراری تایید کرد.

شرکت گیلید ساینسز اضافه نمود: ما در حال مذاکره با شرکت های داروسازی هند و پاکستان برای تولید این دارو برای استفاده در کشورهای در حال توسعه هستیم.

همچنین شرکت بکسیمکو فرماسوتیکالز که بزرگ ترین شرکت داروسازی بنگلادش می باشد، در ماه جاری تولید داروی رمدیسویر را آغاز خواهد کرد.

شرکت گیلید ساینسز اعلام کرده است که در صورت تایید موثر بودن این دارو، بیش از یک میلیون و 500 هزار واکسن آن را به کشورهای مختلف اهدا خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که هدف آن ارزان بودن این دارو و در دسترس بودن آن برای تعداد زیادی از مردم است.

هند و آمریکا بیش از سه دهه است که دارای همکاری های بین المللی برای تولید واکسن های بیماری های مختلف می باشد. دو کشور دارای سابقه همکاری برای تولید واکسن بیماری هایی چون دنگی، بیماری های روده ای، سل و آنفولانزا هستند.

نخست وزیر هند فرایند تولید واکسن کرونا در هند را بررسی کرد

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز سه شنبه پیشرفت هند در تولید یک واکسن برای درمان بیماری کرونا و همچنین تلاشها در زمینه شناسایی و آزمایش را بررسی کرد.

دفتر نخست وزیری هند در بیانیه ای گفت: نارندرا مودی در دیداری با کمیته واکسن کرونا، شرایط هند در تولید واکسن برای این بیماری، کشف دارو، شناسایی و آزمایش را بررسی کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هند در میان بزرگ ترین کشورهای تولید کننده واکسن در جهان است و باید نقش مهمی در غلبه بر بیماره همه گیر کرونا ایفا کند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 816

به "هند به ساخت واکسن کرونا نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به ساخت واکسن کرونا نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید