رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند

به گزارش تور اروپا ارزان، یک رسانه چینی از اعمال فشار و تهدید به قتل شماری از دانشمندان از سوی بعضی دولت های غربی برای بیان روایت جعلی و ضد چین در زمینه منشا کرونا اطلاع داد.

رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه چینی گزارشی از کارزار دولتی سرکوب و تهدید به قتل بعضی دانشمندان آمریکایی و استرالیایی که در حال تحقیق درباره منشا کرونا هستند منتشر نموده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز یک منبع مطلع گفت که پیتر دازاک دانشمند آمریکایی و رئیس اتحادیه اکو به وسیله ایمیل، تماس تلفنی و پیغام در شبکه های اجتماعی تهدید می گردد و افرادی که به او حمله نموده اند عموماً دارای گرایش های راست افراطی و سفیدبرترپنداری هستند.

این منبع مطلع گفت، یک کارزار سیاسی هماهنگ برای تضعیف اشخاص مخالف با روایت نشت آزمایشگاهی کرونا وجود دارد و این کارزار عمدتا از محافل جناح راست در ایالات متحده، استرالیا و اروپا، به ویژه انگلیس نشات می گیرد.

این رسانه چینی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه به این موضوع اشاره نمود. وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، بسیاری از دانشمندان که روح علم را حفظ می نمایند به وسیله بعضی دولت ها و افراط گرایان مورد حمله قرار گرفته یا حتی تهدید به مرگ شده اند.

ادوارد هولمز زیست شناس تکاملی شاغل در دانشگاه سیدنی دیگر دانشمندی است که برای عدم افشای حقایق درباره منشا کرونا تحت فشار دولت سیدنی قرار گرفته است. او در نامه ای سرگشاده که در آوریل گذشته منتشر کرد گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کرونا در یک آزمایشگاه در ووهان در چین ایجاد شده است. ادوارد هولمز هم از جمله دانشمندانی است که یک محموله پستی محتوی گلوله های جنگی دریافت نموده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت که هولمز تهدید شده که اگر همچنان به بیان عقاید در خصوص ریشه ویروس ادامه دهد، ممکن است حتی با سرکوب بیشتری روبرو گردد. این منبع مطلع اضافه نمود که به علت فشار فوق العاده ای که هولمز با آن روبرو است، وی تحت روان درمانی است و قادر به انجام کارهای علمی و تحقیقاتی عادی نیست.

گلوبال تایمز در سرانجام نوشت، گرچه دولت و سیاستمداران ایالات متحده برنامه سیاسی خود را با فرضیه نشت آزمایشگاهی کرونا، با هدف قرار دادن شماری از دانشمندان جهانی و موسسه پیش بردند، اما بیشتر دانشمندان این نظریه را رد نموده اند.

دانیل آندرسون از دانشمندان خارجی که در آزمایشگاه در ووهان کارمی کرد، گفت که تا سرانجام سال 2019 متوجه بیماری شخصی دراین آزمایشگاه نشده بود. این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی ادعا کرد سه محقق این آزمایشگاه با علائم شبیه آنفولانزا در نوامبر 2019 در بیمارستان بستری شدند. دانیل آندرسون بعلاوه آزمایشگاه ووهان را دارای بالاترین سطح ایمنی و زیستی با روشهای بسیار سختگیرانه توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1517

به "رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه چینی: دانشمندان غربی برای جعل واقعیات کرونا تحت فشار قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید