چرایی رهاشدن ساختمان های نیمه کاره در تهران

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص ساختمان های نیمه کاره و رهاشده در تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

چرایی رهاشدن ساختمان های نیمه کاره در تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

عبدالرضا گلپایگانی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص شرایط ساختمان های نیمه کاره و رها شده در شهر با بیان اینکه این مسئله به یک چالش در تهران تبدیل شده است، گفت: با اینکه ساختمان های نیمه کاره، از نظر ایمنی شهر را دچار مشکلاتی می نماید؛ اما متاسفانه قوانین و مقررات موجود اجازه مداخله کارآمد به شهرداری را نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مالی سال های گذشته سبب شده تا سازندگان علاقه ای به اتمام بعضی ساختمان های خود نداشته باشند، اضافه کرد: در سال 91، میزان صدور پروانه به شدت افزایش یافت به گونه ای که سه برابر سال های قبل از آن، در شهر تهران پروانه صادر شد، پروانه هایی که متناسب با احتیاج بازار ساخت و ساز در تهران نبود و در پی آن شاهد افزایش عملیات ساختمانی در شهر تهران بودیم.

گلپایگانی ادامه داد: بعد از مدتی سرمایه گذاران متوجه شدند که تدوام ساختمان سازی و سرمایه گذاری در بعضی از املاک و کاربری ها، در مقایسه با دیگر بازارها سود آور نیست و از ادامه و تکمیل ساخت به خصوص املاک عظیم مقیاس، منصرف شدند و یا به دلیل چالش های حقوقی بین مالکان و سازندگان و یا میان مالکان با هم و طرح دعوی حقوقی فرایند ساخت متوقف شده است، در این شرایط نه تنها این سازه های نیمه کاره، رها شده اند؛ بلکه گودهایشان نیز به مرحله خطرناکی رسیده است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بعضی سرمایه گذاران برای کسب سود حداکثری وارد بازار ساخت و ساز می شوند؛ اما به دلیل شرایط مالی بعد از مدتی که گردش مالی و تقاضای بازار با پیش بینی آنها تطابق ندارد، امکان فروش مورد انتظار برآورده نمی گردد و تأمین سرمایه با خدشه روبرو می گردد و کار را با سرعت پیش نمی برند، گفت: شرایط موجود نشان می دهد باید ضوابط و مقررات بازدارنده یا تشویق نماینده برای مالکان در نظر گرفت تا آنها نسبت به تکمیل ساختمان شان بر اساس یک برنامه زمان بندی اقدام نمایند.

گلپایگانی اظهارکرد: ماده قانونی برای کاهش عوارض طولانی شدن ساخت وجود دارد که به اندازه کافی بازدارنده نیست و احتیاج به بازنگری دارد و سال گذشته پیش نویس ماده واحده ای در این خصوص به شورایعالی استانها ارائه شد تا به وسیله مجلس این گره گگردده گردد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تاکید نمود: معتقدیم با توجه به خطرات و عوارضی که ساختمان های نیمه کاره و رها شده برای شهر دارند؛ ضروری است تمهیداتی اندیشیده گردد تا مدت زمان مشخصی برای پروانه و ساخت ساختمان موجود باشد و امکان برخورد قانونی با مالکانی که اقدام به رها کردن پروژه های ساختمانی شان می نمایند، فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 808

به "چرایی رهاشدن ساختمان های نیمه کاره در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی رهاشدن ساختمان های نیمه کاره در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید