چطور ویزای شینگن بگیریم؟

به گزارش تور اروپا ارزان، ویزای شینگن

اروپا، قاره سرسبز با جاذبه هایی که خیلی ها آرزوی سفر به آن و بازدید از دیدنی هایش را دارند. با گرفتن ویزای شینگن به راحتی می توانید به هر کشوری که عضو اتحادیه شینگن است سفر کنید و اروپا گردی بینظیر و بی دردسری داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا با چگونگی گرفتن ویزای شینگن آشنا شوید.

چطور ویزای شینگن بگیریم؟

هر کشوری که عضو پیمان شینگن باشد می تواند ویزای شینگن را صادر کند و با آن می توانید بدون هیچ محدودیتی به 26 کشوری که عضو این اتحادیه هستند سفر کنید. تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز بریتانیا و ایرلند عضو توافق نامه شینگن هستند. اگر در فکر این هستید که از سفارت کدام کشور اقدام به گرفتن این ویزا کنید خوب است بدانید که کشورهایی که گردشگران بیشتری دارند مثل فرانسه و آلمان به نسبت کشورهایی مثل مجارستان که در اروپای شرقی هستند راحت تر ویزا می دهند پس خوب است که به وسیله کشورهای معروف تر اقدام کنید.

بر طبق آمارهای سال 2011، کشور فرانسه بیشترین ویزای شینگن را برای متقضیان صادر می نماید. اینکه با این ویزا چقدر می توانید در اروپا اقامت کنید بستگی به نوع ویزای شما دارد. اگر ویزایتان توریستی است معمولا با آن به مدت 90 روز اجازه دارید که در اروپا بمانید. این ویزا در صورتی به شما داده می گردد که بتوانید به آن ها ثابت کنید که در مدت سفر توانایی این را دارید که از عهده همه خرج و مخارجتان بر بیایید.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای شینگن عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا: پر کردن این فرم خیلی مهم است و باید کامل و بدون نقص آن را انجام دهید در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نمی گردد.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • دو قطعه عکس رنگی که زمینه سفید داشته باشد، به تازگی گرفته شده باشد و مانند عکس پاسپورت باشد. سایز این عکس بسته به اینکه از کدام کشور عضو اتحادیه ویزا را تهیه می کنید فرق می نماید.
  • گواهی اشتغال به کار
  • سند مالکیت
  • پرینت حساب بانکی با مهر و امضای شعبه
  • پاسپورت : باید از آغاز سفر سه ماه اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد. همراه داشتن کپی همه ویزاهای قبلی هم الزامی است.
  • پرینت رزرو بلیت برگشت که در زمان ورود به کشور مقصد به مأموران گمرک ارائه می گردد. فقط حواستان باشد که تا وقتی که از صادر شدن ویزای خود مطمئن نشده اید بلیط برگشت را نخرید.
  • بیمه درمانی مسافرتی با پوشش کامل خدمات درمانی. شرکت بیمه باید حداکثر 30 هزار یورو از هزینه ها را قبول کند و مورد تائید همه کشورهای پیمان شینگن باشد. قرارداد بیمه مسافرتی را باید قبل از دریافت ویزا ببندید اما توصیه می گردد که محتوای آن را طوری در نظر بگیرید که در صورتی که ویزا صادر نگردد بتوانید آن را فسخ کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1784

به "چطور ویزای شینگن بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور ویزای شینگن بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید