چین تا سال 2020 با کمبود 22 میلیون نیروی متخصص فنی روبرو است

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت چین، این کشور در حوزه های مختلف حرفه ای و در صنایع گوناگون و به خصوص در مشاغل مرتبط با فناوری های نو با کمبود نیروی متخصص روبرو خواهد شد و برای غلبه بر این چالش باید به روش های مختلفی متوسل گردد.

چین تا سال 2020 با کمبود 22 میلیون نیروی متخصص فنی روبرو است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گفته فنگ چینگ مدیر ارشد شرکت فناوری گریت وال، یکی از چالش های صنایع مختلف چین در سال های آینده احتیاج به متخصصانی است که قادر به انجام چند فعالیت حرفه ای مختلف باشند و در حوزه های متنوع و نه فقط یک حوزه تبحر داشته باشند. زیرا در سال های آینده نیروهای کاری مشاغلی ثابت را در اختیار نداشته و باید بتوانند در چند پست مختلف انجام وظیفه نمایند.

احتیاج شدید به نیروی کار متخصص در چین باعث شده تا در سال 2018 بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف این کشور به سرعت جذب بازار شوند.

دولت چین میخواهد برای حل مشکل کمبود نیروی کار متخصص تا سال 2020 در حدود 800 مرکز کارآموزی ملی جدید برای جذب و تربیت نیروی متخصص تأسیس کند تا افرادی را در 900 رشته کاری مختلف تربیت کند. البته این کشور میخواهد ورود نیروی کار مجرب خارجی را نیز مورد توجه قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 369

به "چین تا سال 2020 با کمبود 22 میلیون نیروی متخصص فنی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تا سال 2020 با کمبود 22 میلیون نیروی متخصص فنی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید