کالری مویز؛ 100 گرم مویز چقدر کالری دارد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران | سرویس سلامت - مویز همان انگور سیاه خشک شده است. مویز با وجود اینکه خشک شده است، اما تمام خواص انگور سیاه را دارد. با خوردن مویز می توانید ویتامین های A و E را به بدنتان برسانید. مویز حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. خوردن این ماده در درمان آکنه و شفاف شدن پوست، درمان پوکی استخوان و برطرف کم خونی یاری چشمگیری می نماید. با مصرف مویز می توانید میزان کلسترول بد را در بدن کاهش دهید و فشارخون بالا را کنترل نمایید. مویز به تقویت حافظه یاری می نماید و به دلیل وجود فیبر و مواد مغذی بالا در رژیم های لاغری استفاده می گردد. اگر شما هم به استفاده از این ماده بی نظیر علاقه مند شده اید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه کالری مویزی و ارتباط آن با لاغری را توضیح خواهیم داد.

کالری مویز؛ 100 گرم مویز چقدر کالری دارد؟

کالری مویز

ارزش غذایی مویز
مقدار

100 گرم

کالری302/3 گرم
چربی کل0/3 گرم
سدیم25/2 میلی گرم
کربوهیدرات75/6 گرم
شکر70/5 گرم
کلسیم50/4 میلی گرم
پتاسیم750 میلی گرم
پروتئین2/5 گرم

مویز و لاغری

مویز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است. به همین دلیل در اغلب برنامه هایی که برای رژیم غذایی در نظر گرفته می گردد این خوراکی جای دارد. خوردن چند عدد مویز در میان وعده، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. مویز برای پاک سازی دستگاه گوارش مؤثر است و از بروز یبوست پیشگیری می نماید. مویز کلسترول بد خون را از بین می برد و سموم مضر را از بدن دفع می نماید.

تنها نکته ای که هنگام مصرف این ماده غذایی باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که مصرف مویز باید به صورت کنترل شده باشد و اگر بیش از حد از این ماده غذایی بهره ببرید، رژیم غذایی که دارید منجر به کاهش وزن نمی گردد.

بیشتر بخوانید: خواص باورنکردنی مویز در طب سنتی

سخن آخر

انگور سیاه خشک شده یا مویز خواص بی شماری برای بدن دارد. این ماده غذایی مقوی را می توان به راحتی در منزل تهیه کرد، برای این منظور توصیه می کنیم مطلب روش خشک کردن انگور در خانه و تهیه کشمش و مویز را مطالعه نمایید. این ماده غذایی مغذی را می توانید همراه با نخودچی و بادام هندی به عنوان میان وعده میل نمایید. برای آشنایی با کالری این خشکبار توصیه می کنیم مطالب کالری نخودچی و کالری بادام هندی را نیز مطالعه فرمایید. در خاتمه نباید فراموش کنید نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1402

به "کالری مویز؛ 100 گرم مویز چقدر کالری دارد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "کالری مویز؛ 100 گرم مویز چقدر کالری دارد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری مویز؛ 100 گرم مویز چقدر کالری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید