کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش تور اروپا ارزان، منابع خبری کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش کره جنوبی اظهار داشت که کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای با اعلام این خبر، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد و گفت: کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای مشکوک (ICBM) به سمت دریای شرق آزمایش کرد.

کره شمالی در ماه های اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده است و آمریکا مدعی است پیونگ یانگ درخواست های واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای را نادیده گرفته است.

گفتنی است که سه دُور مذاکره میان آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی ها و اقدامات خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ، به شکست منتهی شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اخیراً خواستار تقویت هر چه بیشتر قدرت نظامی این کشور شده بود. وی همچنین پیشتر و در مراسم رژه بزرگی که به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش این کشور برگزار گشت، اعلام کرده بود که کره شمالی با حداکثر سرعت به تقویت نیرو های هسته ای خود ادامه خواهد داد. او در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد، گفته بود: ما اقداماتی را برای توسعه و تقویت بیشتر نیرو های هسته ای که کره شمالی در اختیار دارد، با حداکثر سرعت انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1890

به "کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید