تور مکزیک: سخنگوی کاخ سفید: آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک را ندارد

به گزارش تور اروپا ارزان، جن ساکی بیان کرد ارسال واکسن از سوی واشنگتن به مکزیک و کانادا پس از واکسینه شدن همه مردم آمریکا صورت می گیرد.

تور مکزیک: سخنگوی کاخ سفید: آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک را ندارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی بی سی، آمریکا تا قبل از واکسینه شدن تمام مردم آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک، دو شریک قاره ای خود را ندارد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، ارسال واکسن از سوی آمریکا به شرکای قاره ای مانند کانادا و مکزیک را رد کرد و گفت: رئیس جمهور متعهد است که اول تمام مردم آمریکا واکسینه شوند و بعد کار تقسیم دوز ها به سایر کشورها صورت گیرد.

آنیتا آناند، وزیر خدمات و تدارکات عمومی کانادا، گفت : از دولت آمریکا خواسته است اجازه دهد بعضی از دوز های واکسن فایزر به شمال منتقل گردد، اما با رد درخواستش از سوی واشنگتن روبرو شده است.

جن ساکی اما در جواب او اظهار کرد: پس از واکسیناسیون 300 میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت واکسن کرونا، واشنگتن می تواند در خصوص تقسیم عرضه واکسن صحبت کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز هفته گذشته اعلام نمود انتظار دارد بخشی از عرضه واکسن آسترازنکا را در سه ماهه دوم و سوم امسال از شرکت های آمریکایی دریافت کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز درباره لغو محدودیت های صادرات واکسن از سوی آمریکا در دوران ترامپ گفت: در حال حاضر، کانادا تنها کشوری است که از دریافت واکسن کرونا عقب مانده و انتظار می رود واشنگتن در سه ماه اول سال 2021 احتیاج این کشور به واکسن را تامین کند. این سیاست، علی رغم نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، کانادا را مجبور به مراجعه به شرکت های اروپا نموده است.

دسامبر گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با صدور یک دستورالعمل، تولیدنمایندگان دارو را موظف کرد قبل از ارسال واکسن به سایر کشور ها، ابتدا احتیاج مردم کشور خود را تأمین نمایند. بایدن نیز تا به امروز این سیاست را حفظ نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1767

به "تور مکزیک: سخنگوی کاخ سفید: آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک را ندارد" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور مکزیک: سخنگوی کاخ سفید: آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک را ندارد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: سخنگوی کاخ سفید: آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید