چرا ترامپ، چین را مقصر مسائل آمریکا نشان می دهد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ و تیم او در کوشش هستند با حمله به چین و مقصر نشان دادن این کشور افکار عمومی را منحرف نمایند و ضعف های کاخ سفید در مبارزه با ویروس کرونا را پوشش دهند.

چرا ترامپ، چین را مقصر مسائل آمریکا نشان می دهد؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، نظرسنجی جدیدی نشان می دهد، جو بایدن نامزد دموکراتها در نظرسنجی سراسری ماه گذشته با 48.9 درصد در مقابل 43 درصد دونالد ترامپ از وی پیشی گرفت. مهمتر این که نتیجه نظرسنجی نشان داد بایدن در شش ایالت کلیدی انتخابات، از جمله میشیگان و پنسیلوانیا از ترامپ پیشی گرفته است.

طبیعی است که ترامپ و تیمش از این شرایط بسیار آشفته شده اند و از دید آنها رقابت انتخاباتی از مقابله با کرونا مهمتر است. پایگاه خبری پولیتیکوی آمریکا روز آدینه (5 اردیبهشت) گزارش داد، شورای ملی جمهوریخواهان مجلس سنا یادداشتی 57 صفحه ای به نهاد رقابت انتخاباتی ارسال و به نامزد این حزب پیشنهاد نموده به وسیله اتهام افکنی فعال علیه چین با بحران کرونا مقابله کند.

طبق گزارش این پایگاه خبری، یادداشت مزبور را یک رایزن باسابقه جمهوریخواه نوشته و در آن بر حمله به چین از سه زاویه تأکید شده است: این که پنهانکاری چین بوده که منجر به سرایت ویروس شده؛ بر سستی دموکراتها در مقابل چین تأکید گردد؛ و جمهوریخواهان برای وضع تحریم علیه چین کوشش نمایند. اگر در جامعه و بین مردم امریکا این پرسش مطرح شد که آیا شیوع کروناویروس جدید تقصیر ترامپ است؟ به این نامزد انتخابات پیشنهاد شده است که با اتهام افکنی علیه چین پاسخ دهد.

با دروغ شاید بتوان مدتی ذهن مردم را منحرف کرد، اما در نهایت افشا می گردد. اظهارات جدید اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک سیلی محکمی به دروغگویان زده است. او گفته است که در خصوص ایالت نیویورک کروناویروس جدید از اروپا وارد شده است نه از چین. دلیل شرایط وخیم و جدی شیوع کروناویروس در آمریکا، ناکارآمدی دولت فدرال در دو ماه گذشته است.

در حال حاضر آمریکا وخیمترین شرایط را در میان کشورهای کرونازده دنیا دارد. ایالت نیویورک از لحاظ شمار مبتلایان قطعی به کرونا از همه کشورهای دنیا غیر از خود آمریکا جلوتر است. می توان گفت نیویورک مصیبت دیده ترین منطقه از کروناویروس است که در دام سیاست انحراف افکار و ناکارآمدی سیاستبازان آمریکا افتاده است. به همین دلیل هم بود که اندرو کومو چندی پیش گله کرد که دولت فدرال کار خیلی کمی انجام داده و نمی تواند کیت تشخیص را برای ایالتهای مختلف تأمین کند.

در هنگامه شیوع کروناویروس در آمریکا، پزشکان و پرستاران در خط مقدم بر اثر کمبود شدید لوازم محافظ شخصی با خطرات بالایی مواجهند. در روزهای اخیر پزشکان و پرستاران زیادی در مقابل مراکز پزشکی سانتا مونیکای لس آنجلس ایالت کالیفرنیا تجمع اعتراضی برگزار نموده اند و شعارهایی مانند لوازم محافظ شخصی احتیاج داریم سر داده اند.

دولت آمریکا به خواست عادلانه آنها جوابی نداده است و حتی برای کاهش فشارها رشته نمایشهایی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت به اجرا گذاشته و تقصیر ناکارآمدیها در مبارزه با کرونا را به گردن چین، سازمان بهداشت دنیای، حزب دموکرات، رسانه های گروهی و ایران انداخته اند.

رهبر آمریکا در هیئت یک ستاره پرطرفدار و درجه یک رسانه های اجتماعی پیوسته در سرخط خبرهای دنیای واقع شده است. او روز چهارشنبه درحساب توئیتر خود فرمان جنگی علیه ایران منتشر و روز پنجشنبه پیشنهاد جنجالی مبنی بر تزریق ضد عفونی نماینده برای درمان کرونا را عنوان کرد.

اظهارات ترامپ انتقاد شدید پزشکان را به دنبال داشته است. وی روز آدینه مثل همواره با تغییر دادن سخنانش گفت که هدفش فقط شوخی بوده است. در حالیکه اموری مانند جان انسانها شوخی بردار نیست. اگر کسی به هر دلیل باور کند، نتیجه چه خواهد شد؟

رکیت بنکیسر، مالک شرکتهای لیسول و دتول، با انتشار بیانیه ای فوری به مشتریان هشدار داد که محصولات این دو شرکت او تحت هیچ شرایطی نباید به بدن انسان تزریق یا وارد دستگاه گوارش انسان گردد. شرکت کلورکس نیز پیغام مشابهی صادر کرد.

خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی مدعی شد، رئیس جمهور ترامپ مصمم است در زمان بحران شیوع ویروس کرونا به شیوه خودش اظهار نظر کند، اما اشتباهات مکرر وی در کنفرانسهای روزانه خبری باعث زحمت و دردسر در زمینه بهداشت عمومی و سیاست برای کاخ سفید می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 785

به "چرا ترامپ، چین را مقصر مسائل آمریکا نشان می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ترامپ، چین را مقصر مسائل آمریکا نشان می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید