ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای 60 روز اجرا می شود

به گزارش تور اروپا ارزان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد این ممنوعیت را از طریق دستور اجرایی که به گفته خودش امروز (چهارشنبه) آن را به امضا می رساند، وضع کند. او گفت، شرایط جدید برای افرادی که به طور موقت وارد ایالات متحده می شوند، صدق نمی کند و پس از گذشت دوره 60 روزه مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای 60 روز اجرا می شود

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، او می گوید که این تصمیم بعد از 60 روز برای تمدید یا اصلاح براساس شرایط وقت اقتصادی ارزیابی خواهد شد. ترامپ گفت که این سیاست فقط در مورد کسانی که متقاضی اقامت دائم هستند اعمال خواهد شد نه کسانی که به طور موقت وارد آمریکا می شوند.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری عصر سه شنبه درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت که کشورش باید اول به کارگران آمریکایی رسیدگی کند. او گفت: همانطور که همه می دانید، میلیون ها آمریکایی برای مبارزه با این ویروس و نجات جان هم وطنان خود کارشان را از دست داده اند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: این وظیفه جدی دولت است که از اشتغال مجدد آمریکایی ها اطمینان حاصل کند. او گفت: غیرمنصفانه و غلط است اگر آمریکایی هایی که کار خود را به دلیل شیوع ویروس از دست داده اند، موقعیت کاری خود را به مهاجرانی که از خارج آمده اند، بدهند. او اضافه کرد: می خواهیم از نیروی کار خود محافظت کنیم و فکر می کنم هرچه جلوتر برویم بیشتر و بیشتر از آن ها محافظت خواهیم کرد.

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا به رادیو ان پی آر گفت که دفتر شورای حقوقی این وزارتخانه هم اکنون در حال مرور این دستور پیش از امضای آن است. ترامپ گفته است احتمالا امروز چهارشنبه آن را امضا خواهد کرد. یک منبع آگاه در دولت ترامپ به این رادیو گفت که دولت مطمئن است اختیارات قانونی لازم برای تعلیق مهاجرت با دستور رئیس جمهوری را دارد.

گروه های مدافع مهاجرت به سرعت به اعلامیه ترامپ واکنش نشان داده اند.

شورای مهاجرت آمریکا در توییتی نوشت که اقدامات ترامپ با هدف انحراف توجه و تفرقه انداختن میان ما در مورد این واقعیت صورت می گیرد که آمریکا اکنون بالاترین آمار ابتلا و مرگ در اثر ویروس کرونا را دارد.

آندرآ فلورز، از انجمن آزادی های مدنی آمریکا هم نوشت: بیگانه هراسی یک واکنش بهداشت عمومی به حساب نمی آید.

ترامپ دوشنبه شب اعلام کرده بود، با امضای یک فرمان اجرایی هرگونه مهاجرت به آمریکا را به دلیل اپیدمی ویروس کرونا معلق خواهد کرد. او در توییتی در این باره به حمله دشمن نامرئی - ویروس کرونا - و نیاز به حفاظت از اشتغال در آمریکا اشاره کرده بود.

منتقدان می گویند که دولت او از این اپیدمی برای اعمال سیاست های ضدمهاجرتی استفاده می کند. کنترل مهاجرت از شعار های ترامپ در کارزار انتخاباتی سال 2016 و در میان موضوع های مورد علاقه او به عنوان رئیس جمهوری بوده است.

ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ سه شنبه در بیانیه ای گفت، این اقدام با دو هدف صورت می گیرد: جلوگیری از رقابت برای مشاغل و جلوگیری از ورود افراد مبتلا.

دولت آمریکا ماه پیش عملا پردازش هرگونه درخواست ویزا از جمله برای مهاجران را به دلیل شیوع ویروس کرونا معلق کرده بود. آمریکا همچنین اخیرا با کانادا و مکزیک بر سر محدود کردن سفر های غیرضروری تا حداقل اواسط ماه مه به توافق رسید. سفر از کشور های اروپایی و چین به آمریکا هم در جریان اپیدمی کرونا به شدت کاهش یافته است، هرچند سفر برای دارندگان ویزای موقت کار، دانشجویان و برای تجارت مستثنی بوده است.

به گزارش بی بی سی، دولت آمریکا در هفته های اخیر از اختیارات اضطراری خود برای اخراج هزاران مهاجر بدون مدرک در مرز جنوبی آمریکا استفاده کرده است. تدابیر بهداشت عمومی به مقام ها اجازه می دهد قوانین مهاجرت را نادیده بگیرند و فرآیند اخراج را تسریع کنند.

به گفته وزارت امنیت ملی آمریکا سال پیش کمی بیش از یک میلیون تن کارت اقامت دائم آمریکا را دریافت کردند. این گروه عمدتا از مکزیک، چین، هند، جمهوری دومینیک، فیلیپین و کوبا می آمدند. بیش از نیمی از این گروه کسانی بود که از قبل در آمریکا حضور داشتند و تنها موقعیت حقوقی آن ها تغییر کرد و 459 هزار تن هم از خارج وارد شدند.

در سال 2019 همچنین حدود 30 هزار پناهنده وارد آمریکا شدند که اغلب اهل کنگو، میانمار، اوکراین، اریتره، افغانستان و سوریه بودند.

سناتور کامالا هریس از کالیفرنیا با انتقاد از طرح معلق کردن مهاجرت گفت که رئیس جمهوری از اپیدمی جاری برای پیش بردن مواضع ضدمهاجرتی خود استفاده می کند.

او در توییتر نوشت: ترامپ از روز اول این بحران (کرونا) را جدی نگرفت. شانه خالی کردن او از مسئولیت هایش به عنوان رئیس جمهوری به قیمت جان مردم تمام شده است و حالا با بی شرمی از این اپیدمی بهره برداری سیاسی می کند تا دستور کار ضدمهاجرتی اش را جلو ببرد. رئیس جمهوری بس است. آمریکایی ها دل زده اند.

دیگر سناتور دموکرات ایمی کلوباشر که او هم زمانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، این تصمیم را محکوم کرد. او در توییتر نوشت: درحالی که کشور با اپیدمی می جنگد، در حالی که کارگران جانشان را کف دست گذاشته اند، رئیس جمهوری به مهاجران حمله می کند و دیگران را مسئول ناکامی خود می داند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتر نوشت که رئیس جمهوری باید کارش را انجام دهد نه اینکه دنبال راهی برای مقصر شناختن دیگران بشود. چاک شومر، رهبر دموکرات ها در سنا هم تصمیم ترامپ را انحرافی دیگر توصیف کرد.

اما هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ از تصمیم او استقبال کردند.

پال گوسار، کننده کنگره از آریزونا در توییتی نوشت: رئیس جمهوری ترامپ متشکریم! کلیه مهاجرت ها به آمریکا باید تا زمانی که تک تک آمریکایی های جویای کار مشغول به کار نشده اند، معلق شود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 779

به "ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای 60 روز اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای 60 روز اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید