چه کشورهایی بیشترین مقصد سفر با کشتی کروز هستند

به گزارش تور اروپا ارزان، اصطلاح کروز به سفر با کشتی های کروز اطلاق می گردد. این نوع کشتی ها برای سفرهای تفریحی استفاده می شوند. سفرهایی که می توانند از چند روز تا چند سال به طول بینجامند. انواع کشتی هایی که به عنوان کشتی کروز مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است بادبانی، تک کابینه و یا چند کابینه باشند. به طور متوسط طول یک کشتی کروز می تواند بین 33 تا 50 فوت باشد هر چند این مقدار می تواند کوچکتر و یا بزرگتر نیز بگردد.

چه کشورهایی بیشترین مقصد سفر با کشتی کروز هستند

با تور کشتی کروز سفر به دور دنیا را تجربه کنید.

بعضی از افرادی که سوار کشتی های کروز می شوند، تا حدی شور و شوق دارند که، برای کشف جهان حاضرند تا یک دهه نیز در این کشتی ها به سفر بپردازند. با این حال برای اکثر افراد سوار شدن به کشتی کروز تجربه ای لذت بخش است که معمولا برای برطرف خستگی بعد از کار و یا برای افراد کوچکتر مثل گردش از طرف مدرسه است.

انواع سفر با کشتی های کروز

در جهان دو نوع کشتی کروز وجود دارد. کشتی کروز دریای آزاد و کشتی کروز ساحلی. کشتی کروز نوع اول بسیار خطرناک تر از کشتی کروز ساحلی است. دلیل خطرناک تر بودن کشتی کروز دریای آزاد این است که این نوع کشتی کروز مخصوص دریاهای عمیق است یعنی جایی که در مواقع اضطراری هیچ کمکی در دسترس نیست. در حالیکه، کشتی کروز ساحلی امن تر است. چرا که این نوع کشتی فقط تا 14 مایل از خط ساحلی فاصله می گیرد.

صرفنظر از نوع کشتی کروز، برای اینکه مسافران سفری امن داشته باشند بسیاری اقدامات دیگر نیز لازم است. این اقدامات شامل اطلاع از وضعیت آب و هوا و اخطارهای مربوط به آن، مطالعه نمودارها، کتاب های ناوبری و بسیاری چیزهای دیگر است. به علاوه، کشتی باید توسط تکنسین های واجد شرایط مورد آنالیز قرار گیرد و منابعی مانند آب، غذا و سوخت به اندازه کافی تامین گردد.

زندگی در کشتی های کروز

مسافران کشتی کروز، به خصوص کشتی های کروز بزرگ، طوری این سفر را تجربه می نمایند که انگار در سرزمین خودشان هستند. همه چیز برای راحتی آن ها تدراک و سازماندهی شده است. در حقیقت، در بیشتر کشتی های کروز تعداد خدمه از مسافران بیشتر است، در نتیجه خدمه بدون خستگی دائما در حال سرویس دادن به مسافران هستند. هر مسافری به امکانات اولیه از قبیل غذا و اقامتگاه دسترسی دارد. از دیگر امکانات کشتی می توان به مراکز تناسب اندام، رستوران های بوفه باز، امکانات ورزشی، درمانگاه، سردخانه و بسیاری امکانات دیگر اشاره نمود.

کشورهایی که به کشتی های کروز علاقه دارند

آمار به دست آمده از سال 2016 نشان می دهد که ایالات متحده تقریبا با 11.5 میلیون نفر بیشترین تعداد مردمی را دارد که سوار کشتی کروز می شوند. در حالیکه چین فقط با 2.1 میلیون نفر علاقه مند به کشتی کروز با فاصله زیاد از ایالات متحده در همان سال در رتبه دوم جای گرفت. آلمان با 2 میلیون نفر مسافر کشتی کروز رتبه سوم را به دست آورد در حالیکه انگلستان و استرالیا بعد از آلمان به ترتیب با 1.9 میلیون نفر و 1.3 میلیون نفر در رتبه های چهارم و پنجم جای گرفتند. برزیل و اسپانیا نیز با 0.5 میلیون نفر مسافر کروز رتبه های بعدی را از آن خود کردند.

در حال حاضر، بیشتر امریکایی ها بعد از بازنشستگی یا برای استراحت و فرار از فشار و شلوغی های روزمره به کشتی های کروز پناه می برند. یکی از دلایل اصلی اینکه کشتی های کروز محبوب هستند این است که سفر با این کشتی ها به نسبت ارزان تر از بقیه سفرها است. اگر چه قیمت کشتی های کروز با توجه به خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است، میانگین قیمت آن ها حدود 100 دلار است.

این میزان هزینه، هزینه های اقامت، غذا، سرگرمی و تفریحات و حمل و نقل از یک بندر به بندر دیگر را نیز در بر می گیرد. در طول یک ماه، این هزینه ها حدود 3000 دلار می گردد که این مقدار نیز از مقدار هزینه هایی که بیشتر افراد ماهانه برای اجاره یا رهن محل اقامت می پردازند، کمتر می گردد. در بعضی موارد، مسافران می توانند هنگامی که هزینه هایشان روزانه به 50 تا 75 دلار رسید، تخفیف های خوبی دریافت نمایند. معمولا این تخفیف ها شامل کسانی می گردد که از قبل در کشتی کروز جا رزرو نموده اند و یا از مسافرین همیشگی این کشتی ها هستند.

دلیل دیگر محبوبیت این کشتی ها در ایالات متحده، انعطاف پذیری آن هاست. کشتی های کروزی هستند که سالهاست به صورت یک هفته ای و یا یک ماهه سفر می نمایند. این انعطاف پذیری به این معناست که افراد می توانند با توجه به برنامه ای که دارند از قبل برای سفرشان برنامه ریزی نمایند. در مواردی که افرادی با خانواده های پرجمعیت با این کشتی ها سفر می نمایند می توانند برای کاهش فشار اقتصادی از امتیاز وفاداری استفاده نمایند. همچنین آنالیز ها نشان می دهد تعداد قابل توجهی از افراد بازنشسته از این تورها استفاده می نمایند، به خصوص اگر پیشنهادهای خوبی برای این گونه سفرها دریافت نمایند.

با نگاهی به آمار کشور چین درمی یابیم که آینده کشتی های کروز در مقابل اقتصاد آن، چندان درخشان نیست. تعداد مسافران کشتی کروز در این کشور از 2.1 میلیون نفر در سال 2016 به 2.8 میلیون نفردر سال 2017 رسید. با این حال برخلاف کوشش دولت چین برای بهبود این بخش، تعداد مسافران کشتی های کروز در سال 2018، 14.3% کاهش داشت. کاهش تعداد مسافران کروز، بسیاری از عاملان این کشتی ها را مجبور به ترک این کشور کرد.

این کاهش تعداد مسافران کروز در چین به دلیل عواملی مانند قوانین سخت گیرانه چین، ممنوعیت گردشگری، روابط ضعیف با کره جنوبی، و بسیاری عوامل دیگر است. یکی از قوانین منفی چینی ها این است که شرکت های کروز اجازه ندارند کالاهای خود را به طور مستقیم به مصرف نمایندگان چینی بفروشند، و همین شرکت های کروز را در وضعیت اقتصادی بدی قرار داده است. یکی دیگر از دلایل احتاقتصادی این کاهش این است که مردم به تدریج از کشتی های کروز سنتی که همه چیز در آن ها از قبل برنامه ریزی شده است، فاصله می گیرند. در عوض، مردم در حال حاضر به دنبال برنامه ریزی مستقل هستند، تا جایی که بتوانند از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

اسپانیا با بیشترین تعداد گردشگر یکی از گردش پذیرترین کشورهای جهانست. با این گردشگران، الزاما به وسیله دریا به این کشور سفر نمی نمایند. تعداد کم مسافران کشتی کروز در اسپانیا می تواند ناشی از اعتراض مخالفان گردشگری در بخش هایی از کشور باشد. این اعتراض ها با هدف کشتی های کروز که در آلودگی آب نقش دارند، صورت می گیرد. این گرایش در ایتالیا نیز دیده شده است.

10 کشوری که به کشتی های کروز علاقه دارند

رتبهکشورتعداد مسافران(به میلیون)
1امریکا11.5
2چین2.1
3آلمان2.0
4انگلستان1.9
5استرالیا1.3
6کانادا0.8
7ایتالیا0.8
8فرانسه0.6
9برزیل0.5
10اسپانیا0.5
منبع: فلای تودی
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 351

به "چه کشورهایی بیشترین مقصد سفر با کشتی کروز هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه کشورهایی بیشترین مقصد سفر با کشتی کروز هستند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کشورهایی بیشترین مقصد سفر با کشتی کروز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید