کمبود آب موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در مراسم روز ملی روستا که در روستای نمونه گردشگری آهوان از توابع شهرستان نیشابور برگزار گردید بیان نمود: دولت اهتمام جدی برای برطرف مشکل آب شرب و کشاورزی در روستاها دارد.

کمبود آب موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است

وی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف، بهره وری منابع آب، استفاده از روش های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و تجمیع اراضی خرد کشاورزی از روش هایی است که برای مقابله با خشک سالی باید موردتوجه قرار گیرد.

وی توجه به به معیشت و اشتغال روستائیان را ازجمله اولویت های مدیران دانست و اضافه نمود: این مهم با جدیت و از طرق مختلف در حال پیگیری است.

وی همچنین خواهان جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی با موضوع کشاورزی در جوار روستاها شد و گفت: این موضعات به جد توسط دولتمردان دنبال می گردد.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه روستاها کانون شکل گیری تمدن و توسعه جوامع انسانی هستند اعلام کرد: در دوران ستم شاهی به این مراکز جمعیتی توجه جدی نمی شد و لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تناسب احتیاج خدمات زیر بنایی و رو بنایی قابل توجهی به روستائیان ارائه شد.

رشیدیان با اشاره به اهتمام ویژه برای ارائه خدمات به روستائیان گفت: به همین دلیل اعتبار ویژه ای در کشور برای یاری به تشکیل شرکت های تعاونی روستایی و توانمندسازی روستائیان تخصیص یافته است.

10درصد اعتبارات تشکیل شرکت تعاونی ها به خراسان رضوی اختصاص دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اعلام کرد: مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان در کشور برای تشکیل شرکت تعاونی روستایی اختصاص یافته که سهم استان از این اعتبار 10 درصد است.

محمد مقدوری اظهار کرد: این تسهیلات ارزان قیمت و با بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.

وی بابیان اینکه در استان تعداد سه هزار و 330 روستای دارای سکنه وجود دارد اعلام کرد: از این تعداد دو هزار و 524 روستای بالای 20 خانوار است.

وی بابیان این که هشت هزار و 67 نفر عضو شورای اسلامی روستاها فعال هستند؛ اضافه نمود: از مجموع روستاهای استان تعداد دو هزار و 349 روستا پیروز به تأسیس دهیاری شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه آماری از خدمات ارائه شده در روستاهای استان، گفت: 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار برق رسانی شده و این میزان برای راه 91.5 درصد، آبرسانی 77.5 درصد و انشعاب تلفن 100 درصد است.

لازم به ذکر است درمراسم روز ملی روستا که در روستای نمونه گردشگری آهوان از توابع شهرستان نیشابور با حضور استاندار برگزار گردید از برگزیدگان حوزه کشاورزی روستای 134خانواری آهوان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 597

به "کمبود آب موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود آب موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید