کیهان، دیگر بار شهر خاموش را کوک کرد
به گزارش تور اروپا ارزان، کیهان کلهر این روز ها باز هم لحظه هایی جاودان کوک می کند و در روز های سخت کرونایی خاطره های ماندگار می سازد. اما حضور او حداقل در مدت زمانی نه چنان کوتاه طی هفته ها و ماه های گذشته هر بار همراه بوده است با نام هاکوپیان، برند نام آشنای صنعت پوشاک ایران که نیم قرن در پیشانی صنعت-هنر پوشاک کشور همراه شهروندان بوده است.
کیهان کلهر، کوارتت مینیاتور، شهر خاموش را شب گذشته در کاخ چهل ستون اصفهان و چهارشنبه پیش در خانه امین السلطان در کوچه اتحادیه تهران به صورت آنلاین و به صورت رایگان برای علاقه مندان اجرا کرد. همچون تک نوازی سه تار در موزه آبگینه، در این دو برنامه آخر نیز شرکت هاکوپیان به عنوان حامی در کنار کیهان کلهر قرار گرفته است و منظومه ای دو وجهی در ساخت و پردازش هنر به رخ می کشد. صحنه ای به وسعت دنیا و البته بدون دریافت وجه از بینندگان مشتاق.
ما شاید عادت کرده باشیم که بین بنگاه های صنعتی با چهره ها و نماد های فرهنگی و هنری کشور، تفاوتی قایل شویم یا همراهی این دو نهاد پیشبرنده توسعه را جدا از یکدیگر و صرفا در بسته ای اقتصادی تحلیل کنیم، اما واقعیت اینجاست که در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی، صنایعی که می توانند ارزش های ملی هنر را درک و با هنرمندان در کنار یکدیگر در راستا ارتقای محصولات فرهنگی قرار بگیرند، اتفاق نوینی را خلق کرده اند که بی شک زمینه تقویت ساختار های توسعه فرهنگی را بیش از هر زمان دیگری فراهم می کند.
البته صنعت-هنر پوشاک در قالب صنایع فرهنگی و هنری طبقه بندی می شود، اما حضور بی ادعا و خالص و بدون شلوغ کاری های مرسوم تبلیغاتی هاکوپیان در همکاری های کلهر-هاکوپیان به عنوان پیشران صنعت مدرن پوشاک ایرانی، می تواند در تاریخ فرهنگی کشور نقطه عطفی در نوع و نحوه همراهی دیگر صنایع با حوزه های هنری باشد. این چشم انداز در عمومیت یافتن ارتباط صنعت با فرهنگ، دامنه خلق محصولات هنری را به نفع بهبود توسعه فرهنگی کشور گسترش می دهد. پیش از این نیز رویداد بزرگداشت هشتاد سالگی لوریس چکناواریان، شب های جاز، اجرای تئاتر بینوایان، اشک ها و لبخند ها و همچنین ارایه لباس ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با حمایت هاکوپیان در تاریخ فرهنگی کشور ثبت شده است.
منبع: فرارو