گام بلند کرج برای رسیدن به پایتختی کتاب ایران

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرج، استاندار البرز در جلسه هم اندیشی مرکز کتاب که ظهر امروز دوشنبه برگزار گردید، بر ضرورت آشتی مردم و به ویژه جوانان با کتاب و کتابخوانی تاکید نمود و گفت: توسعه فضای مجازی، عادات و کیفیت مطالعه را در مردم تغییر و کاهش داده است.

گام بلند کرج برای رسیدن به پایتختی کتاب ایران

مجتبی عبدالهی ادامه داد: باید برای افزایش زمان مطالعه، فرهنگسازی و برنامه ریزی دقیقی را داشته باشیم.

استاندار البرز گفت: افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بهتری را در جامعه دارند و با ذهنی مطلع از آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی، فاصله بیشتری می گیرند.

عبدالهی اضافه نمود: بر این اساس با راه اندازی شورای سیاستگذاری کرج به عنوان مرکز کتاب با شعار می دانیم، می خوانیم وارد عمل شدیم.

اردشیر آل عوض مشاور فرهنگی استاندار البرز نیز در ادامه گفت: بر این باور هستیم که در حوزه کتاب و کتابخوانی یک نقیصه تربیتی به ویژه در بخش بچه ها و نوجوانان وجود دارد که باید اصلاح گردد تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

وی اضافه نمود: کتابخوانی یک مهارت است که باید به بچه ها و نوجوانان از سنین پایه آموخت تا این فرهنگ در جامعه بدرستی نهادینه گردد.

آل عوض گفت: از آذر ماه سال 1401 که موضوع کرج به عنوان مرکز کتاب مطرح شد، حمایت های بی دریغ استاندار البرز، انگیزه بخش بود و دستگاه های مختلف را پای کار آورد.

وی اضافه نمود: اکنون تا رسیدن به مرکز کتاب یک گام فاصله داریم که با راه اندازی شورای سیاستگذاری، درصدد نیل به هدف هستیم.

مشاور فرهنگی استاندار البرز گفت: اکنون که کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب منتخب شده و دست اندرکاران آن و مردم نجیب استان پیروز به دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند، گامی بلند به سوی مرکزی کتاب برداشتیم.

در این جلسه فرماندار ویژه کرج، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجری طرح کرج مرکز کتاب ایران، نماینده حوزه هنری و دیگر مسئولان استان و اعضای شورای سیاستگذاری حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2090

به "گام بلند کرج برای رسیدن به پایتختی کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند کرج برای رسیدن به پایتختی کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید