یک تحقیق تازه نشان می دهد که مولکولی که به نام کیانو ریوز نام گرفته است، قارچ ها را به طور موثری از بین می برد

به گزارش تور اروپا ارزان، بر اساس یک تحقیق نو، یک محصول ضد میکروبی طبیعی به نام کیانو ریوز ، بازیگر هالیوودی، در برابر قارچ هایی که هم در گیاهان و هم در انسان ایجاد بیماری می نمایند، موثر است .

یک تحقیق تازه نشان می دهد که مولکولی که به نام کیانو ریوز نام گرفته است، قارچ ها را به طور موثری از بین می برد

این تحقیق که اخیراً در ژورنال انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است، نحوه عملکرد گروه محصول طبیعی Keanumycins که به وسیله باکتری های جنس Pseudomonas فراوری می گردد، در برابر آفات گیاهی شرح می دهد.

محققان، از جمله محققان موسسه تحقیقات محصولات طبیعی و زیست شناسی عفونت لایب نیتس در آلمان، می گویند این گروه از مولکول ها آنقدر مؤثر می کشند که ما آنها را به نام کیانو ریوز نامیدیم، زیرا او نیز در نقش هایش بسیار کشنده است!

دانشمندان نشان داده اند که کیانومایسین ها به طور موثر در برابر آفت گیاهی Botrytis cinerea عمل می نمایند که باعث پوسیدگی کپک خاکستری می گردد و هر ساله ضررهای زیادی در طی برداشت مزارع ایجاد می نماید.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که این پوسیدگی کپک می تواند هر ساله باعث کاهش برداشت بسیار زیاد در کشت میوه و سبزی گردد و بیش از 200 نوع میوه و سبزی مختلف به ویژه توت فرنگی و انگور نارس را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعات بعلاوه نشان داده اند که ماده فعال موجود در مولکول های کیانومایسین می تواند از رشد قارچ های خطرناک برای انسان مانند کاندیدا آلبیکنس جلوگیری کند.

این گروه از مولکول ها، طبق این مطالعه، می توانند جایگزین سازگار با محیط زیست برای آفت کش های شیمیایی باشند و بعلاوه ممکن است جایگزینی در مبارزه با قارچ های مقاوم به دارو ارائه دهند.

سباستین گوتزه یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفت: بسیاری از قارچ های بیماری زا در حال حاضر به ضد قارچ ها (ضد قارچ) مقاوم هستند - تا حدی به این علت که آنها در مقادیر زیادی در مزارع کشاورزی استفاده می شوند.

محققان در حال تجزیه و تحلیل اثرات ترکیبات باکتری های جنس سودوموناس بوده اند و دریافته اند که بسیاری از این گونه های باکتریایی برای آمیب هایی که از باکتری ها تغذیه می نمایند بسیار سمی هستند.

در ژنوم باکتری سودوموناس، دانشمندان اکنون ژن هایی را برای گروه محصولات تازه کشف شده کیانومایسین با اسامی A، B و C کشف نموده اند.

این محصولات طبیعی متعلق به دسته ای از مولکول های لیپوپپتیدی هستند که خواص صابون مانند دارند.

دانشمندان دریافتند که کیانومایسین در برابر پوسیدگی کپک خاکستری روی برگ های ادریسی موثر است، که نشان می دهد این محصول طبیعی به طور بالقوه می تواند جایگزینی سازگار با محیط زیست برای آفت کش های شیمیایی باشد.

دکتر گوتزه می گوید: از لحاظ نظری، مایع رویی حاوی کیانومایسین از کشت های سودوموناس می تواند مستقیماً برای گیاهان استفاده گردد.

هنگامی که محققان مواد جدا شده از این محصول طبیعی را در برابر قارچ هایی که انسان را آلوده می نمایند آزمایش کردند، دریافتند که قارچ بیماری زا کاندیدا آلبیکنس را به شدت مهار می نماید.

آنالیز های بیشتر، نحوه عملکرد این محصول طبیعی بالقوه را روشن می نمایند و ممکن است به طور بالقوه به توسعه داروهای ضد قارچی نو دارویی و شیمیایی کشاورزی یاری کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2013

به "یک تحقیق تازه نشان می دهد که مولکولی که به نام کیانو ریوز نام گرفته است، قارچ ها را به طور موثری از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تحقیق تازه نشان می دهد که مولکولی که به نام کیانو ریوز نام گرفته است، قارچ ها را به طور موثری از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید