4 اثر معنوی کرمانشاه ثبت ملی شد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/کرمانشاه مسئول ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی شدن چهار اثر معنوی کرمانشاه خبرداد.

4 اثر معنوی کرمانشاه ثبت ملی شد

اکرم طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اظهارکرد: چهار اثر از استان کرمانشاه در شورای ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در فهرست میراث معنوی ملی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: ارغوان بافی یکی از اصلی ترین هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمانشاه است که هنوز هم در روستای داریان از توابع شهرستان پاوه هنرمندان بسیاری مشغول اجرای آن هستند که این هنر اصیل کرمانشاهی در لیست میراث معنوی ایرانیان جای گرفت.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شیوه سنتی سقزگیری یکی از دیگر از آیین های کهن مردمان استان کرمانشاه است که این اثر معنوی نیز ثبت ملی شد.

طهماسبی گفت: هنر تعزیه خوانی در روستای فش از توابع شهرستان کنگاور دیگر اثر معنوی از استان کرمانشاه است که در این جلسه به اتفاق آراء کارشناسان در لیست میراث معنوی کشور جای گرفت.

مسئول ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مراسم سنتی و دیرینه آگر نوروزی در روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه نیز دیگر اثر معنوی این استان است که به لیست میراث ملی کشور افزوده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 642

به "4 اثر معنوی کرمانشاه ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اثر معنوی کرمانشاه ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید