تجدید نظر در مورد تسهیلات مسکن لازم است

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی شنبه شب در دیدار استاندارکرمان با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یکی از موضوعاتی که در استان کرمان وجود دارد عدم واگذاری زمین از ابتدای دولت یازدهم تا الان است. در شش سال گذشته به جز موردی که در سال گذشته پیگیری کردند و منابعی به شهر کرمان اختصاص دادیم مورد دیگری نداشتیم.

تجدید نظر در مورد تسهیلات مسکن لازم است

وی اضافه نمود: سالانه بین هشت هزار تا 10 هزار جوانان در سن ازدواج و نیازمند مسکن هستند حداقل در شهر کرمان تقاضای حداقلی را دارند و که یک تقاضای انباشته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان وسعت زیادی و تراکم جمعیتی بسیار پایین دارد، اضافه نمود: در چنین شرایطی شورای عالی شهرسازی برای صدور مجوز واگذاری با محدودیت روبرو شده است. از طرف دیگر هم اگر نتوانیم توسعه دهیم واگذاری و خرید زمین از بخش خصوصی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با توجه به مسائل شهرهای کوچک استان کرمان گفت: بعضی از پروژه های مسکن مهر مسائلی دارند که باید مشخص تکلیف شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در خصوص مسائلی که در شهرداری ها بود، اضافه نمود: در باغین یک محدوده نزدیک به 30 سال گذشته واگذار شده اما اجازه ساخت و ساز به مردم داده نمی گردد و با مشکل روبرو هستند؛ همچنین در چترود نیز همین مشکل وجود دارد که بخشی از آن حل شده است.

پورابراهیمی گفت: گمان نمی کنم به دلیل افزایش مصالح مسکن، پرداخت تسهیلات به روش های قبلی بانک مسکن، بتوان حتی یک خانه 70 متری برای یک زوج ساخت. باید در این زمینه بانک مسکن تجدید نظر کند و اگر بگردد این مسائل را در قالب تعاونی ایثارگران، کارمندان یا خبرنگاران حل گردد که قطعا می تواند خبرخوبی برای مردم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 283

به "تجدید نظر در مورد تسهیلات مسکن لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجدید نظر در مورد تسهیلات مسکن لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید